Podstawy dydaktyki ogólnej 09-PDOog-ILS-11
Cele zajęć/przedmiotu:
zapoznanie się z ogólną wiedzą z zakresu dydaktyki jako nauki interdyscyplinarnej,
przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu nauczania języka niemieckiego jako obcego na poziomie edukacji przedszkolnej i szkoły podstawowej;
wykształcenie umiejętności prowadzenia zajęć języków obcych na etapie przedszkolnym i pierwszym etapie edukacyjnym.
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują):
znajomość języka niemieckiego na poziomie B1 ESOKJ;
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Barkowski, H., Krumm, H.-J., (Hrsg.) 2010, Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen und Basel: Francke.
Bausch, Christ, Krumm (Hg.) 2003. Handbuch FSU. Tübingen.
Czaplikowska, R., Kubacki A.D., 2016, Lehr- und Übungsbuch für künftige DaF-Lehrende, Chrzanów: KUBART.
Heyd, G., 1991. Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch DaF. Frankfurt am Main.
Knapp, K. (Hg.) 2007. Angewandte Linguistik. Tübingen: Francke.
Komorowska, H. 1987. Ćwiczenia komunikacyjne w nauczaniu języka obcego. Warszawa WSiP.
Komorowska, H. 1999. Metodyka nauczania języków obcych. WSiP.
Pfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: