N Podstawy dydaktyki języków obcych 2 09-PDJO-DL22
Rodzaje motywacji i sposoby motywowania uczniów
Role nauczyciela
Nowoczesne środki dydaktyczne i ich potencjał
Rozwijanie autonomii ucznia – źródła koncepcji i zakresy rozwijania samodzielności ucznia. Otwarte formy pracy
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka potrafi wskazać na formy motywowania uczniów w procesie dydaktycznym;
Ma wiedzę na temat ról nauczyciela, m. in. w kształceniu językowym;
Potrafi dobrać nowoczesne środki dydaktyczne do realizacji celów dydaktycznych
Tłumaczy zasadność działań dydaktycznych prowadzących do upodmiotowienia ucznia
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
91-100 % punktów - bardzo dobry (bdb; 5,0):
85-90 % punktów - dobry plus (+db; 4,5):
76-84 % punktów - dobry (db; 4,0):
71-75 % punktów - dostateczny plus (+dst; 3,5):
60-70 % punktów - dostateczny (dst; 3,0):
0-59 % punktów - niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Barkowski, H./Funk, H. (Hg.) 2004: Lernerautonomie und Fremdsprachenunterricht. Cornelsen Verlag;
Bausch, K.-R., Christ, H., Krumm, H.-J. (Hg.) 2007: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Franke Verlag;
Bovet, G./ Huvendick, V. (Hg.) 2008: Leitfaden Schulpraxis (Pädagogik und Psychologie für den Lehrerberuf). Cornelsen Verlag;
Bönsch, M. 2006: Allgemeine Didaktik. Ein Handbuch zur Wissenschaft vom Unterricht. Kohlhammer Verlag;
Decke-Cornill, H./Küster, L. 2010: Fremdsprachendidaktik. Narr Verlag;
Glöckel, H. 2003: Vom Unterricht. Julius Klickhart Verlag;
Komorowska, H. 2001: Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna;
Zawadzka, E. 2004: Nauczyciele języków obcych w dobie przemian
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: