N Podstawy dydaktyki języków obcych 1 09-PDJO-DL12
Dydaktyka ogólna i dydaktyka języka obcego – przedmiot, cele i metody badań
Interdyscyplinarność dydaktyki języków obcych
Podstawy i formy planowania procesu nauczania
Rozwój konwencjonalnych metod nauczania w perspektywie historycznej
Metody alternatywne i ich znaczenie w rozwoju dydaktyki
Rodzaje i rola środków dydaktycznych w nauczaniu
Zdolności językowe i trudności w uczeniu się
Formy indywidualizacji nauczania przy uwzględnieniu uczniów ze specjalnymi potrzebami
Utrzymanie dyscypliny na lekcji
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka objaśnia relacje pomiędzy dydaktyką ogólną i dydaktyką języków obcych;
Wskazuje na podstawy planowania procesu dydaktycznego w szkole i zasady dydaktyczne;
Omawia rozwój myśli glottodydaktycznej w perspektywie metod konwencjonalnych i niekonwencjonalnych oraz współczesnych;
Ma podstawową wiedzę w zakresie form nauczania i potencjału środków dydaktycznych;
Łączy formy indywidualizacji procesu nauczania z potrzebami uczniów;
Rozróżnia style kierowania klasą i sposoby utrzymania dyscypliny;
Kryteria oceniania
kolokwium pisemne
skala:
91-100 % punktów na teście - bardzo dobry (bdb; 5,0):
85-90 % punktów na teście - dobry plus (+db; 4,5):
76-84 % punktów na teście - dobry (db; 4,0):
71-75 % punktów na teście - dostateczny plus (+dst; 3,5):
60-70 % punktów na teście - dostateczny (dst; 3,0):
0-59 % punktów na teście - niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
‒ Bovet, G./ Huvendick, V. (Hg.) 2008: Leitfaden Schulpraxis (Pädagogik und Psychologie für den Lehrerberuf). Cornelsen Verlag;
‒ Bönsch, M. 2006: Allgemeine Didaktik. Ein Handbuch zur Wissenschaft vom Unterricht. Kohlhammer Verlag;
‒ Decke-Cornill, H./Küster, L. 2010: Fremdsprachendidaktik. Narr Verlag;
‒ Glöckel, H. 2003: Vom Unterricht. Julius Klickhart Verlag;
‒ Komorowska, H. 2007: Programy w kształceniu ogólnym i kształceniu językowym. Fraszka Edukacyjna;
‒ Komorowska, H. 2011: Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola ocena testowanie. Fraszka Edukacyjna;
‒ Kupisiewicz, Cz. 1996: Podstawy dydaktyki ogólnej. BGW;
‒ Sellin, K. 2004: Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen lernen. Ernst Rheinhard Verlag.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: