N Podstawy dydaktyki języków obcych - moduł 3.1 09-PDJO-DL11
Dydaktyka ogólna i dydaktyka języka obcego – przedmiot, cele i metody badań
Interdyscyplinarność dydaktyki języków
obcych
Podstawy i formy planowania procesu nauczania
Rozwój konwencjonalnych metod nauczania w perspektywie historycznej
Metody alternatywne i ich znaczenie w rozwoju dydaktyki
Rodzaje i rola środków dydaktycznych w nauczaniu
Zdolności językowe i trudności w uczeniu się
Formy indywidualizacji nauczania przy uwzględnieniu uczniów ze specjalnymi potrzebami
Rodzaje motywacji i sposoby motywowania uczniów
Utrzymanie dyscypliny na lekcji
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student objaśnia relacje pomiędzy dydaktyką ogólną i dydaktyką języków obcych;
Wskazuje na podstawy planowania procesu dydaktycznego w szkole i zasady dydaktyczne;
Omawia rozwój myśli glottodydaktycznej w perspektywie metod konwencjonalnych i niekonwencjonalnych;
Ma podstawową wiedzę w zakresie form nauczania i potencjału środków dydaktycznych;
Łączy formy indywidualizacji procesu nauczania z potrzebami uczniów;
Potrafi wskazać na formy motywowania uczniów w procesie dydaktycznym;
Rozróżnia style kierowania klasą i sposoby utrzymania dyscypliny;
Kryteria oceniania
Test
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Praktyki zawodowe
praktyka pedagogiczna – moduł 3.3 na II roku
Literatura
‒ Bovet, G./ Huvendick, V. (Hg.) 2008: Leitfaden Schulpraxis (Pädagogik und Psychologie für den Lehrerberuf). Cornelsen Verlag;
‒ Bönsch, M. 2006: Allgemeine Didaktik. Ein Handbuch zur Wissenschaft vom Unterricht. Kohlhammer Verlag;
‒ Decke-Cornill, H./Küster, L. 2010: Fremdsprachendidaktik. Narr Verlag;
‒ Glöckel, H. 2003: Vom Unterricht. Julius Klickhart Verlag;
‒ Komorowska, H. 2007: Programy w kształceniu ogólnym i kształceniu językowym. Fraszka Edukacyjna;
‒ Komorowska, H. 2011: Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola ocena testowanie. Fraszka Edukacyjna;
‒ Kupisiewicz, Cz. 1996: Podstawy dydaktyki ogólnej. BGW;
‒ Sellin, K. 2004: Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen lernen. Ernst Rheinhard Verlag
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: