Nowe tendencje w nauczaniu języków obcych 09-NTWNJO-ZP-11
Teorie komunikacji. Od teorii mechanistycznych do teorii konstruktywistycznych. Komunikacja jako współkonstruowanie znaczeń w interakcji
Podejście działaniowie i interakcyjne w komunikacji i glottodydaktyce.
Zasady autonomii komunikacyjnej i uczeniowej w glottodydaktyce – interakcje autentyczne i ich potencjał w rozwijaniu wrażliwości językowej i komunikacyjnej na poziomie zaawansowanym
Analiza konwersacyjna, jej zastosowanie w badaniu interakcji obcojęzycznych
Metodologia badania w działaniu w glottodydaktyce, zalety i ograniczenia
Sposoby zbierania danych, ocena ich wiarygodności
Literatura
Bange, P. 1992. Analyse conversationnelle et théorie de l’action. Paris. Les éditions Didier.
Cicurel, F., Blondel, E. (coord.) 1996. La construction interactive des discours de la classe de langue. Les carnets du Cediscor. Paris: Presses de la Sorbonne Nouvelle.
Cicurel, F., Véronique, D. (coord.) 2002. Discours, action et appropriation des langues. Paris: Presses Sorbonne Nouvelle
De Pietro, J.-F., Matthey Tièche, M., Py, B. 1989. “Acquisition et contrat didactique: les séquences potentiellement acquisitionnelles dans la conversation exolingue” in: Actes du troisième colloque régional de linguistique, Strasbourg, 28-29 avril 1988. Strasbourg: Université Sciences humaines/Université Louis Pasteur. 99-124.
Doehler Pekarek, S. 2006. « CA for SLA » : Analyse conversationnelle et recherche sur l’acquisition des langues. Revue Française de Linguistique Appliquée, 2. 123-137.
Griggs, P.1999. “Séquences de reformulation et acquisition” in: Russier, C. et al. (éds.) Interactions en langue étrangère, Aix-en-Provence: Publication de l’Université de Provence. 75-84.
Griggs, P., Carol, R. et P. Bange. 2002. La dimension cognitive dans l’apprentissage des langues étrangères. In Revue française de linguistique appliquée, vol. VII – 2, 17-29. Amsterdam : Editions « De Werelt »
Gülich, E. et L. Mondada. 1998. Konversationsanalyse in Holtus, Gunter., Metzeltin, Michael., Schmitt, Christian., Lexicon der Romanistischen Linguistik.
Hilton, H. 2005. Théories d’apprentissage et didactique des langues. In : Langues modernes n. 3, Varia. Paris : Nathan.12-21
Little, D. 1998. La compétence stratégique examinée par rapport à la maîtrise stratégique du processus d’apprentissage des langues in: FDM Nr spécial. 156 - 187. Paris: Hachette.
Nussbaum, L. 1999. „Emergence de la conscience langagière dans le travail de groupe entre apprenants de langue étrangère.” Langages 134. 35-46
Puren, Ch. 1995. La problématique de la centration sur l’apprenant en contexte scolaire in: ELA 100. 129 – 149
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: