Nauka pisma japońskiego 09-NPJU-23
Przykładowe treści dla przedmiotu:
Pisownia i wymowa 200 kolejnych znaków z listy jōyōkanji.
Tłumaczenie złożeń z poznanymi znakami.
Praca z tekstem (samodzielna i w grupach)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka:
Zna pisownię i wymowę kolejnych 200 znaków z listy jōyōkanji wraz z zapisem kolejności kresek.
Odczytuje znaki kanji występujące samodzielnie jak i w złożeniach z innymi znakami; zna odczytania japońskie i sino japońskie.
Tłumaczy teksty zawierające poznane znaki: z języka japońskiego na język polski oraz z języka polskiego na język japoński
(czyta ze zrozumieniem teksty wymagające znajomości języka japońskiego na poziomie średniozaawansowanym oraz w sumie 1700 znaków kanji).
Korzysta ze źródeł tekstowych oraz elektronicznych w celu opracowania nieznanych wcześniej znaków
Dostrzega relację między systematyczną pracą, której wymaga nauka ideogramów, a osiąganymi wynikami oraz potrafi przez całe życie samodzielnie poszerzać kompetencje językowe, poznawać i opanowywać nowe narzędzia komunikacji, a także ukierunkować innych w tym zakresie.
Jest gotów do krytycznego konsultowania problemów, których nie jest w stanie samodzielnie rozwiązać, z przedstawicielami odpowiednich dziedzin naukowych w celu ich krytycznej interpretacji oraz poszukiwania rozwiązań praktycznych.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Kolokwium pisemne
Test
Praca na zajęciach
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
• Autorskie materiały przygotowane przez wykładowców japonistyki UAM
• Strona WEB: http://kakijun.main.jp/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: