Technologie informacyjne 09-NOWETECH-44
Student zna typologię edukacyjnych zasobów internetowych Mangenot i Louveau (2006), potrafi klasyfikować strony internetowe zgodnie z tą typologią, zna wybrane portale przeznaczone dla nauczycieli wykorzystujących Internet w swoim nauczaniu; potrafi określić adresata tychże stron, a także wskazać ich praktyczne zastosowanie (czasopisma internetowe, blogi prowadzone przez nauczycieli, strony europejskich programów edukacyjnych itp.), zna wybrane strony przeznaczone dla uczących się języka francuskiego; potrafi ocenić wartość dydaktyczną proponowanych nań zasobów (portale internetowe, strony prywatne, strony szkół językowych), potrafi używać serwisów del.icio.us i dingo,
potrafi założyć bloga (platforma wordpress) i obsługiwać jego funkcje, potrafi założyć stronę wiki (serwis www.pbworks.com) i sprawnie używa wszystkich jej funkcji,
potrafi korzystać z platformy moodle, potrafi założyć grupę na serwisie społecznościowym ning.com oraz sprawnie obsługuje dostępne funkcje, potrafi ściągać podcasty (za pomocą oprogramowania iTunes.com) i umieszczać je w odtwarzaczu mp3, potrafi założyć spersonalizowaną stronę startową (używając serwisów netvibes.com i igoogle), zna definicję umiejętności informacyjnych i potrafi uzasadnić znaczenie tych umiejętności dla użytkownika Internetu, zna kryteria oceny zasobów, pod kątem ich wiarygodności i rzetelności, a także ich adekwatności w stosunku do stawianych sobie celów poznawczych, potrafi wskazać adresy wybranych stron internetowych, proponujących kształcenie w zakresie umiejętności informacyjnych (głównie tych opracowanych przez biblioteki uniwersyteckie).
Literatura
Beatty, K. 2003.Teaching and Researching Computer-Assisted Language Learning. Pearson ESL
Krajka J. (2007) : English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment. Issues in the use of the web as a teaching medium, Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.
Lebrun, R. 2007. Des technologies pour enseigner et apprendre. Bruxelles : De Bœck&Larcier
Mangenot, F. & E. Louveau. 2006. Internet et la classe de langue. Paris : CLE International
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: