Nowe media fakultet ( E-tandem ) 09-NMf-ILS-11
Opis treści kształcenia
Teksty słuchowe (w formie podcastów i videocastów) na zajęciach języka obcego – podstawy teoretyczne
Praktyczna praca z tekstami słuchowymi (recepcja, produkcja oraz dydaktyzacja podcastów i videocastów) na zajęciach języka obcego
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
wskazać i wyjaśnić teoretyczne podstawy pracy z tekstami słuchowymi (w formie podcastów i videocastów) na zajęciach języka obcego
umiejętnie integrować wiedzę z różnych dziedzin nauki w celu realizacji kompleksowych zadań dydaktycznych z zastosowaniem tekstów słuchowych (w formie podcastów, vidocastów)
umiejętnie wybierać autentyczne teksty słuchowe z autentycznych źródeł elektronicznych do pracy na zajęciach języka obcego z różnymi grupami docelowymi
umiejętnie produkować własne autentyczne teksty słuchowe do pracy na zajęciach języka obcego z różnymi grupami docelowymi
efektywnie pracować z tekstami słuchowymi (w formie podcastów i vodeocastów) na zajęciach języka obcego stosując różnorodne metody dydaktyczne
współpracować w grupie w ramach (międzynarodowej) pracy projektowej przy realizacji różnorodnych zadań związanych z przygotowaniem konspektów zajęć tematycznych z wykorzystaniem podcastingu, samodzielnie organizując pracę swoją i innych osób w grupie
Kryteria oceniania
Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć),
Kryteria oceny projektu (szczegóły oceny gotowego projektu w formie dwóch konspektów lekcyjnych zawierających zdydaktyzowane materiały słuchowe w wytycznych dla studentów),
Aktywny i regularny udział w zajęciach.
Literatura
Adamczak-Krysztofowicz, Sylwia (2009): Fremdsprachliches Hörverstehen im Erwachsenenalter. Theoretische und empirische Grundlagen zur adressatengerechten und integrativen Förderung der Hörverstehenskompetenz am Beispiel Deutsch als Fremdsprache in Polen. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Adamczak-Krysztofowicz, Sylwia/Stork, Antje (2009): „Verstehendes Hören mit Hilfe von Podcasts optimieren”. W: IDT/IDV-Magazin 81. Band 1 zur IDT 2009, 367-376.
Dahlhaus, Barbara (1994): Fertigkeit Hören. Fernstudieneinheit 5. Berlin u.a.: Langenscheidt.
Kluckhohn, Kim (2009): Podcasts im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch, Berlin et al.: Langenscheidt.
Stork, Antje/ Adamczak-Krysztofowicz, Sylwia (2010): „Didaktisch-methodische Einsatzmöglichkeiten von Podcasts in der DaF-Lehrerausbildung“. W: Deutsch als Fremdsprache 47 (2), 91/97.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: