Praktyczna nauka języka niemieckiego 09-NIE-66
Opis treści kształcenia
praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka niemieckiego do poziomu C1+/C2 ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku niemieckim, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ.
ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie C1+/C2 ESOKJ: formułowanie wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów
prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka niemieckiego oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych na poziomie C1+/C2 wg EOSKJ
prezentacja najważniejszych informacji dotyczących geografii i powojennej historii krajów niemieckiego obszaru językowego
prezentacja najważniejszych zagadnień dotyczących kultury krajów niemieckiego obszaru językowego
ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł
ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada aktywny zasób słownictwa w języku niemieckim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+/C2 ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka niemieckiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
potrafi wypowiadać się w języku niemieckim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ
czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku niemieckim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku niemieckim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku niemieckim na poziomie C1+/C2
zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku niemieckim oraz potrafi ją stosować
posiada ogólną wiedzę na temat geografii i nowszej (po 1945r.) historii krajów niemieckiego obszaru językowego
posiada szczegółową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego krajów niemieckiego obszaru językowego
ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym modułem dla poziomu C1+/C2 wg ESOKJ i rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej
potrafi samodzielnie pracować w zakresie objętym modułem dla poziomu C1+/C2 wg ESOKJ z wykorzystaniem różnych źródeł
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnych projektach i dyskusji w zakresie objętym modułem dla poziomu C1+/C2 wg ESOKJ
Kryteria oceniania
ćwiczenia z tekstami czytanymi i słuchanymi, pisemne i ustne ćwiczenia gramatyczne i komunikacyjne F. omawianie wyników ćwiczeń
P. test końcowy
wykład na temat szczegółowych zasad tworzenia i stosowania objętych modułem konstrukcji gramatycznych, pisemne i ustne ćwiczenia wdrażające i utrwalające F. omawianie wyników ćwiczeń
P. test końcowy
ćwiczenia komunikacyjne, komentarze do tekstów i dyskusja w grupie na temat problematyki zawartej w poznanych (czytanych i słuchanych) tekstach, F. omawianie wyników ćwiczeń, podsumowywanie dyskusji przez prowadzącego
P. test końcowy
ćwiczenia w grupie w zakresie rozumienia tekstów czytanych F. omawianie wyników ćwiczeń
P. test końcowy
prezentacja i wspólny odsłuch nagrań tekstów i ćwiczenia w zakresie rozumienia ze słuchu F. omawianie wyników ćwiczeń
P. końcowy test na rozumienie tekstu słuchanego
wykład na temat zasad redagowania prac pisemnych objętych modułem, praktyczne ćwiczenia w pisaniu prac F. wspólne omawianie poprawionych prac
P. końcowa pisemna praca
wykład na temat zasad tworzenia i stosowania przewidzianych w module konstrukcji gramatycznych objętych modułem F. rozmowa w grupie, omawianie ćwiczeń gramatycznych z poznanymi strukturami
P. test końcowy
wykład, prezentacje referatów przez studentów F. dyskusja w grupie
P. kolokwium zaliczeniowe
wykład, prezentacje referatów przez studentów F. dyskusja w grupie
P. kolokwium zaliczeniowe
różne formy ćwiczeń językowych w grupach F. dyskusja w grupie, wspólne omawianie problemów związanych z ćwiczeniami
różne formy ćwiczeń językowych w grupach F. dyskusja w grupie, wspólne omawianie problemów związanych z ćwiczeniami
różne formy ćwiczeń językowych w grupach F. dyskusja w grupie, ws4. Kryteria oceniania:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze
znacznymi niedociągnięciami
3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi
błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
pólne omawianie problemów związanych z ćwiczeniami
Literatura
G. Schade. Einführung in die deutsche Sprache der Wissenschaften.
Raab/Seibel. Texte aus den Wissenschaften.
P. Hintereder (Red.). Tatsachen über Deutschland
H. Müller. Deutsche Geschichte in Schlaglichtern.
Aktualna ogólnodostępna niemieckojęzyczna prasa, także na stronach www.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: