Praktyczna nauka języka niemieckiego 09-NIE-46
Opis treści kształcenia
praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka niemieckiego do poziomu C1 ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku niemieckim, odpowiadających poziomowi C1 wg ESOKJ.
ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie C1 ESOKJ: formułowanie dłuższych wypowiedzi ustnych na wybrane tematy
prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka niemieckiego (składnia) oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie C1 wg ESOKJ
ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie C1 wg ESOKJ
prezentacja zasad i kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych na poziomie C1
ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł
ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada aktywny zasób słownictwa w języku niemieckim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1 ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka niemieckiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie C1 wg ESOKJ
potrafi wypowiadać się w języku niemieckim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1 wg ESOKJ
czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe teksty w języku niemieckim na poziomie C1 wg ESOKJ
rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku niemieckim na poziomie C1 wg ESOKJ
potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku niemieckim na poziomie C1 wg ESOKJ
zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku niemieckim w zakresie objętym modułem na poziomie C1 wg ESOKJ
ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym modułem dla poziomu C1 wg ESOKJ i rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej
potrafi samodzielnie pracować w zakresie objętym modułem dla poziomu C1 wg ESOKJ z wykorzystaniem różnych źródeł
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnych projektach i dyskusji w zakresie objętym modułem dla poziomu C1 wg ESOKJ
Kryteria oceniania
Zaleca się podanie przykładowych zadań (pytań) służących ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
a. Verwandeln Sie die folgenden Nebensätze in Nominalisierungen, ohne ihren Sinn zu verändern
b. Hören Sie den folgenden Text 2 Mal an und geben Sie dann seinen Inhalt schriftlich wieder.
c. Schauen Sie sich die Bildergeschichte an und sprechen Sie dann darüber, was auf den Bildern geschieht.
d. Schreiben Sie einen Aufsatz - berücksichtigen Sie dabei die vorgegebenen Inhaltspunkte.
4. Kryteria oceniania:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze
znacznymi niedociągnięciami
3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi
błędami
Literatura
E. Wittlinger. Wort, Satz, Aufsatz.
I. Papp/W. Rug. Arbeit mit Texten
Buscha/Linthaut. Mittelstufenbuch.
W-D. Zielinski. ABC der deutschen Nebensätze.
R. Schmitt. Weg mit den typischen Fehlern! . Teil 2
Aktualna ogólnodostępna niemieckojęzyczna prasa, także na stronach www.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: