Dydaktyka języka niemieckiego 09-N20-DJN-22
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu obejmują następujące zagadnienia:
- Metodyka nauczania języków obcych w szkole ponadpodstawowej – rozwinięcie
- Badania procesów uczenia się uczniów szkół ponadpodstawowych na podstawie przykładów z teorii i praktyki
- Odkrywanie talentu językowego i rozwijanie predyspozycji do uczenia się języków obcych
- Edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjnych w nauczaniu młodzieży
- Analiza podręczników do nauczania języków obcych w szkołach ponadpodstawowych
- Matura z języka niemieckiego – budowa i struktura. Przygotowanie uczniów do matury z języka niemieckiego
- Przygotowanie, przeprowadzenie i ewaluacja międzynarodowej wymiany szkolnej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student/ka
ma pogłębioną wiedzę o nauczaniu młodzieży
potrafi samodzielnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu nauczania młodzieży
zna i potrafi posługiwać się nowymi technologiami przeznaczonymi do nauczania w szkołach ponadpodstawowych
potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować materiały do nauczania języków obcych na poziomie szkoły ponadpodstawowej
Posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów oraz stawianie hipotez związanych z dydaktyką języka niemieckiego
Docenia, inicjuje i kultywuje kontakty międzynarodowe i międzykulturowe
Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania
Test
Projekt
Prezentacja multimedialna
Konspekty
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Warunki zaliczenia przedmiotu:
Napisanie testu/kolokwium ocenianych wg. następujących wartości procentowych:
Kryteria oceny pracy projektowej i prezentacji:
- wypowiedź zgodna z tematem oraz poprawna merytorycznie – 20 pkt.
- poprawność struktury wypowiedzi – 20 pkt.
- poprawność językowa (także poprawne użycie terminologii specjalistycznej) – 20 pkt.
- dostosowanie mowy ciała do wypowiedzi – 15 pkt.
- interakcja ze słuchaczami i utrzymanie ich uwagi podczas wypowiedzi – 15 pkt.
- wykonanie slajdów – 10 pkt.
Ocena konspektu – kryteria:
- dostosowanie lekcji do grupy docelowej – 20 pkt.
- prawidłowe określenie tematu, celów, treści i metod pracy – 40 pkt.
- poprawność językowa konspektu – 20 pkt.
- różnorodność form pracy – 10 pkt.
- prawidłowe przypisanie aktywności do faz lekcji – 10 pkt.
Literatura
Aktualna lista lektur zostanie podana na początku kursu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: