Dydaktyka języka angielskiego 09-N20-DJA-11
W trakcie kursu omówione zostaną następujące zagadnienia:
Wykorzystanie materiałów autentycznych w kształceniu obcojęzycznym
Specyfika procesu uczenia się i nauczania dorosłych
Rola kultury w kształceniu obcojęzycznym i nauczanie interkulturowe
Uczeń z trudnościami – zasady postępowania i metody wspomagające
Rozwój zawodowy nauczyciela w kształceniu instytucjonalnym
Praca projektowa i dydaktyka zadaniowa
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu student:
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki j. angielskiego jako obcego oraz rozumie jej powiązania z naukami filologicznymi i społecznymi
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu efektywnego realizowania działań dydaktycznych
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą i prowadzenia zindywidualizowanych działań dydaktycznych
Potrafi kreatywnie wspierać samodzielność uczniów w zdobywaniu wiedzy oraz inspirować ich do nauki języka poza środowiskiem szkolnym
Potrafi dokonywać obserwacji, analizy i interpretacji zdarzeń i sytuacji dydaktycznych, a także wprowadzać odpowiednie modyfikacje w procesie dydaktycznym
Kryteria oceniania
Prezentacja multimedialna
Test
Dyskusje w czasie zajęć
Egzamin pisemny
Zaliczenie egzaminu pisemnego wg następujących progów oceniania:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76-84%
dst+ 68-75%
dst 60-67%
ndst 0-59%
Kryteria oceniania uwzględniają dwa typy oceny:
Ocena formująca:
a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) udział w dyskusjach w czasie zajęć, d) umiejętność krytycznego stosowania rozwiązań.
Ocena podsumowująca:
a) prezentacja ustna przygotowana w oparciu o literaturę i praktykę w szkole.
Kryteria oceny prezentacji: umiejętność przedstawienia problemu oraz umiejscowienia go w teorii i praktyce, zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań w praktyce dydaktycznej;
b) test pisemny sprawdzający wiedzę, kryteria oceny:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76-84%
dst+ 68-75%
dst 60-67%
ndst 0-59%
Literatura
Brown, D. H. 2007. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Longman: New York.
Burns, A. 1999. Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Burns, A., Richards, J. 2012. The Cambridge Guide to Pedagogy and Practice in Second Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa.
Dӧrnyei, Z. 2005. The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Komorowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Lightbown, P. i Spada, N. 1999. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press.
Ur, P. 2012. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press.
Wilczyńska, W. 1999. Uczyć się czy być nauczanym. O autonomii w przyswajaniu języka obcego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Willis, D., Willis, J. 2007. Doing Task-based Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: