Wykład monograficzny 09-N15-WM-12
Semiotic landscapes
Public space is richly “furnished” with objects, images, writings which all together create and
shape semiotic landscapes (Jaworski & Thurlow 2010), not independently of political,
cultural, geographical, economic (and many other) contexts. Semiotic landscapes reflect how
we communicate, react to and interact with the world. The aim of this course is to provide
basic background to semiotics and theories of signs, and then to linguistic and semiotic
landscapes. Then we will focus on chosen topics which will provide examples of semiotic
landscapes and illustrate “how interlocutors engage with semiotic material” (Banda 2015:96).
Possible topics are: signs in everyday culture, activist acts and the city, image/sound
semiotics, graffscapes, tattoos, memoryscapes and street art.
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
ma pogłębioną i poszerzoną specjalistyczną wiedzę przedmiotową i metodologiczną w zakresie określonym tematyką wykładu i jest w stanie ją stosować w badaniach i pracy zawodowej oraz stale aktualizować samodzielnie, zna, rozumie i stosuje w swoich badaniach specjalistyczną terminologię z zakresu lingwistyki stosowanej
potrafi samodzielnie i bardzo dobrzewyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy w dziedzinie określonej tematyką wykładu
prezentuje, analizuje i syntetyzuje samodzielnie lub zespołowo poglądy badawcze innych autorów i przenosi je na grunt dyskusji do treści wykładu
potrafi planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, doskonalić zdobyte umiejętności oraz ukierunkować innych w tym zakresie;
integruje wiedzę na temat kompleksowej natury i zmienności języka oraz na temat specyfiki komunikacji językowejoraz międzykulturowej i stosuje ją w odniesieniu do własnej praktyki naukowej i zawodowej
zna i rozumie metody problematyzowania i interpretacji zagadnień językowych, kulturowych, dydaktycznych w kontekście języka ojczystego i obcego i rozumie konieczność stałej aktualizacji wiedzy teoretycznej i metodologicznej i doskonalenia zdobytych umiejętności warsztatowych w celu ich odpowiedniego zastosowania i zaprezentowania innym
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek napisać test końcowy w formie pytań otwartych i zamkniętych punktowanych i przeliczanych sumarycznie na procenty.
Sprawdzian końcowy (test pisemny) i skala jego ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 92-100%
dobry plus (+db; 4,5): 85-91%
dobry (db; 4,0): 76-84%: 68-75%
dostateczny plus (+dst; 3,5): 68-75%
dostateczny (dst; 3,0): 60-67%
niedostateczny (ndst; 2,0): 0-59%
Student oceniany jest na podstawie testu.
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia)
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia)
4.0 – dobra wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia)
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia), ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia), ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia)
Literatura
Literatura dla danego wykładu określana w zależności od zakresu wykładu.
Aktualizowana na bieżąco zgodnie z tematyką wykładów i zainteresowaniami badawczymi prowadzących
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: