Komunikacja ustna i pisemna w biznesie (język niemiecki) 09-N15-KUPB-11
Podstawy komunikowania w przedsiębiorstwie
Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Kultura żywego słowa
Gatunki tekstu w komunikacji biznesowej. Typy i funkcje. Stylistyka tekstów biznesowych, kryteria dobrego tekstu
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w przedsiębiorstwie (PR)
Wybrane formy komunikacji ustnej w przedsiębiorstwie, Moderacja, prowadzenie zebrań
Wybrane formy komunikacji pisemnej w przedsiębiorstwie (np. protokół, notatka prasowa, ulotka, tekst reklamowy). Język przedsiębiorstwa
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu komunikowania się w biznesie, organizacji/przedsiębiorstwie
Dysponuje wiedzą na temat podstawowych zasad funkcjonowania procesów komunikacyjnych w biznesie/przedsiębiorstwie
Zna główne zasady tworzenia wybranych gatunków tekstu charakterystycznych dla komunikacji biznesowej
Jest przygotowany do kompetentnej interpretacji procesów komunikacji biznesowej w celu jej optymalizacji
Umie zastosować poznane metody komunikacji na ćwiczeniach i w swojej praktyce zawodowej
Student jest przygotowany do radzenia sobie z wybranymi problemami w komunikacji biznesowej.
Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne
Student oceniany jest na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, wykonania ćwiczeń oraz znajomości treści przedmiotu.
Prezentacja multimedialna
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Hartig, Willfried (1993): Moderne Rhetorik und Dialogik. Heidelberg.
Fricke, Wolfgang (1998): Frei reden. Zürich.
Gronebeck, Bruce et. al. (2001): Zasady komunikacji werbalnej. Poznań.
Bruhn, M. (1995): Integrierte Unternehmenskommunikation. Ansatzpunkte für eine strategische und operative Umsetzung integrierter Kommunikationsarbeit.2. Aufl. Stuttgart
Delhees, K. H. (1994): Soziale Kommunikation.Opladen
Goecke, R. (1997): Kommunikation von Führungskräften. Fallstudien zurMedienanwendung im oberen Management, Wiesbaden
Hindle, Tim; tł. Rafał Schmidtke (2000): Sztuka prezentacji. Warszawa.
Klöfer, F. (1996): Mitarbeiterkommunikation. Mainz
Schulz von Thun, F. (1981): Miteinander reden. Störungen und Klärungen, Bd. 1. Reinbek
Stroebe, R. W. (1996): Kommunikation I. Grundlagen - Gerüchte - SchriftlicheKommunikation,Arbeitshefte Führungspsychologie. Bd. 5, Heidelberg
Theis, A. M. (1994): Organisationskommunikation. Theoretische Grundlagen und empirische Forschung. Opladen
Watzlawick, P./Beavin, J. H./Jackson, D. D. (1967): Menschliche Kommunikation. Formen, Störungen, Paradoxien. 10. Aufl. Bern:
Winterstein, Hans (1998): Mitarbeiterinformation – Informationsmaßnahmen 20 und erlebte Trasparenz in Organisationen. 2. Aufl. München
Wiszniewski, A. (1994): Jak przekonująco mówić i przemawiać. Warszawa
Załazińska, A., Rusinek, M. (2010): Retoryka codzienna: poradnik nie tylko językowy. Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: