Wstęp do negocjacji międzykulturowych 09-MWNM-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Definicje kultury
Wymiary kultury (Hofstede, Hall, Watson)
Definicje negocjacji
Style i modele negocjacji
Komunikacja werbalna a negocjacje międzykulturowe
Komunikacja niewerbalna a negocjacje międzykulturowe
Koncepcja czasu a przebieg negocjacji międzykulturowych
Rytuały negocjacyjne
Czynniki utrudniające przebieg i sukces międzykulturowych negocjacji
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się
student/ka:
Potrafi zreferować i porównać terminologię dotyczącą międzykulturowych negocjacji
Potrafi wyjaśnić umiejscowienie badań nad komunikacją międzykulturową i negocjacyjną w obrębie językoznawstwa i komunikologii
Potrafi czytać ze zrozumieniem i samodzielnie komentować prace naukowe z zakresu komunikacji międzykulturowej
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
- korzystanie z konsultacji,
- umiejętność zaprezentowania na egzaminie wiedzy nabytej w ramach przedmiotu.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Gesteland, R.R. 1999. Różnice kulturowe a zachowania biznesowe. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
-Hall, E. Ukryty wymiar.
Hofstede, G. 2000. Kultury i organizacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Shuang Liu, Volcic, Z. i C. Gallois. 2015. Introducing Intercultural Communications. London: Sage.
Trompenaars, F. i Ch. Hampden-Turner. 2002. Siedem wymiarów kultury. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: