Praktyka pedagogiczna 09-MPPed-11
Podstawy prawne i organizacyjne działania danej szkoły. Zasady BHP w danej szkole MPPRos_01
Zadania i formy działania wychowawczego i opiekuńczego w danej placówce. Dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela MPPRos_03; MPPRos_06
Metody wychowania, opieki i pomocy (doradztwa) w danej szkole MPPRos_03; MPPRos_05 MPPRos_04
Diagnozowanie w pracy nauczyciela: Obserwacja jako podstawowa metoda diagnozowania w pracy wychowawczej i opiekuńczej MPPRos_02
Współpraca ze specjalistami w danej szkole i poza nią MPPRos_07
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:
Posługując się wiedzą z zakresu prawa i przepisów BHP, potrafi komentować przepisy dotyczące funkcjonowania danej placówki
Posiada umiejętności diagnostyczne w zakresie obserwacji zachowań uczniów, w tym w ich relacjach z innymi uczestnikami procesów wychowawczych, a także sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; posługując się wiedzą z zakresu pedagogiki potrafi opracować materiał diagnostyczny i wyprowadzać wnioski.
Wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy
Wchodzi w prawidłowe interakcje z uczestnikami procesów wychowawczych; potrafi porozumiewać się z nimi
Włącza się w działania wychowawcze i opiekuńcze; bierze w nich aktywny udział
Działa zgodnie z zasadami etycznymi
Konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie realizacji praktyki,
- analiza wypowiedzi w dyskusji (pod kątem znajomości i rozumienia przepisów prawa i przepisów BHP oraz ich interpretacji)
- analiza poprawności wykonania określonych zadań
Skala ocen / Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie istotne aspekty
dobry plus (+db; 4,5):
osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami
dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów
dostateczny plus (+dst; 3,5):
osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami
dostateczny (dst; 3,0):
osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami
niedostateczny (ndst; 2,0):
brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów uczenia się
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: