Lektorat języka zachodnioeuropejskiego 09-MLJZ-22
Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd i cechy charakteru, ubrania, części ciała, przyroda, ochrona środowiska, ekologia, kultura, zwyczaje, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, sławne miejsca, ich historia i wygląd, podróżowanie, środki transportu, załatwianie spraw w urzędach, banku, hotelu, restauracji, kontakty z klientami i dostawcami, oferty, zamówienia i ich realizacja, negocjacje, promocja towarów i firm, konkurencja i zdobywanie nowych rynków, ekspedycja i transport, praca w sekretariacie (obsługa komputera, telefonowanie, organizowanie spotkań i podróży służbowych itp.), podróże samolotem i koleją, dojazd do pracy phrasal verbs, kolokacje, słowotwórstwo
Gramatyka: czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, przedrostki, przyrostki, zdania wyrażające, cel-skutek słowotwórstwo, transformacje zdań
Pisanie: listy formalne i nieformalne, opisy, wyrażanie opinii, skarga i reklamacja, oferty, zamówienia, aplikacja o pracę, życiorys, notatka służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Słuchanie: student rozumie dobrze treść krótkich audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie odsłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu
Czytanie: student rozumie czytane artykuły na tematy codzienne i szeroko rozumiane biznesowe
Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na różne tematy (codzienne, biznesowe, kulturalne), omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi odpowiednio zareagować w różnych sytuacjach, np. pozytywnie, negatywnie, zasugerować coś, odmówić, zaaprobować, wyrazić skargę, zarekomendować, przeprosić, współczuć, podziękować, poprosić o opinię, pogratulować, mówić o swoich uczuciach, przyjmować i odrzucać propozycje, dawać rady, pocieszać
Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, zażalenie, aplikację o pracę, życiorys, notatkę służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność aktywny udział na zajęciach;
- systematyczne przygotowanie do zajęć;
- wykonywanie ustnych i pisemnych prac domowych i kontrolnych;
- zaliczenie śródsemestralnych prac kontrolnych, sprawdzających stopień opanowania materiału z zakresu zajęć oraz poszczególne umiejętności językowe;
- egzamin końcowy
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu testu pisemnego.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Podręcznik na poziomie B2
Artykuły z czasopism, gazet i internetu na zadane tematy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: