Lektorat języka obcego nowożytnego 09-MLJONKSA-22
Opracowane ćwiczenia gramatyczne i bloki tematyczne służą rozwijaniu czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, słuchanie, pisanie, czytanie).
Opis treści kształcenia
Słownictwo związane z ekonomią i gospodarką – podstawy.
Słownictwo związane z życiem kulturalnym.
Relacje społeczne.
Słownictwo związane z edukacją i wykształceniem.
Lektura tekstów – analiza pod względem leksykalnym i gramatycznym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
wykazuje się umiejętnością rozumienia ze słuchu, wypowiadania się oraz pisania w języku nowożytnym na poziomie B1
stosuje konstrukcje gramatyczne na poziomie B1
tworzy wypowiedzi ustne i pisemne z wykorzystaniem poznanych struktur gramatycznych i słownictwa na poziomie B1
zna słownictwo na poziomie B1
rozumie pojęcia związane z kulturą danego rejonu
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć
- przygotowanie do zajęć
- kolokwia cząstkowe pisemne
- egzamin pisemny
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
a) materiały własne prowadzącego zajęcia
b) arabski
Brustad K., Al-Batal M., Al -Tonsi A. 2004. Al-Kitaab Fii Ta Allum Al- Arabiyya:A Textbook for Beginning Arabic. Washington: Georgetown University Press;
Krahl G., Reuschel W., Schulz E. 2000. Standard Arabic: An Elementary-Intermediate Course. Cambridge University Press;
c) chiński
Ai Shirong, Zhang Hui. 2008. Road to success [Upper Elementary]. Beijing Language and Culture University Press;
Wang Xiaoshan. 2008. Road to success [Upper Elementary: Listening and Speaking]. Beijing Language and Culture University Press;
d) hebrajski
Chayat Shlomit, Israeli Sara, Kobliner Hila. 2007. Ivrit min ha-hatchala ha-hadash bet. Jerozolima: Academon;
e) koreański
Ogarek-Czoj, Halina, Romuald Huszcza, Gunn-Young Choi. 1995. Podręcznik języka koreańskiego. Część II – kurs dla zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog;
Ihm, Hi Bin, Kyung Pyo Hong . 2001. Korean grammar for international learners. Seoul: Yonsei University Press;
f) mongolski
Hangin G., John. 1973. Intermediate Mongolian. Bloomington: The Research Institute for Inner Asian Studies, Indiana University;
Sanders J. K., Alan. Bat-Ireedüi Jantsang. 1999. Colloquial Mongolian. The complete course for beginners. London: Routledge.
Podręczniki znajdują się w Bibliotece Filologicznej Novum. Dodatkowe materiały będą dystrybuowane przez wykładowców w trakcie zajęć lub drogą elektroniczną.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: