Lektorat języka obcego nowożytnego 09-MLJONKSA-12
Opracowane ćwiczenia gramatyczne i bloki tematyczne służą rozwijaniu czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, słuchanie, pisanie, czytanie).
Opis treści kształcenia:
Słownictwo związane z pracą/życiem zawodowym.
Korespondencja.
Ogłoszenia.
Lektura tekstów – analiza pod względem leksykalnym i gramatycznym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- wykazuje się umiejętnością rozumienia ze słuchu, wypowiadania się oraz pisania w języku nowożytnym na poziomie śedniozaawansowanym,
- stosuje konstrukcje gramatyczne na poziomie średniozaawansowanym,
- tworzy wypowiedzi ustne i pisemne z wykorzystaniem poznanych struktur gramatycznych i słownictwa na poziomie średniozaawansowanym,
- zna słownictwo na poziomie średniozaawansowanym,
- rozumie podstawowe pojęcia związane z kulturą danego rejonu.
język angielski:
- czyta ze zrozumieniem różnego rodzaju teksty w języku angielskim, w tym publikacje naukowe, analizuje ich treść i wybiera niezbędne informacje
- tworzy ustne wypowiedzi na przygotowane tematy, prezentuje i argumentuje swoje stanowisko, komentuje stanowisko innych; wykazuje chęć i potrzebę podjęcia dyskusji na tematy z zakresu danej specjalizacji – kierunek filologiczny
- samodzielnie korzysta z różnych źródeł informacji w celu rozbudowania swojej wiedzy filologicznej
- pisze logiczne i spójne teksty na różne tematy; rozróżnia język formalny od nieformalnego rozumie ustne wypowiedzi wyrażane językiem standardowym z uwzględnieniem różnic między angielskim brytyjskim i amerykańskim
- wyraża się z dużą poprawnością gramatyczną i ortograficzną
Kryteria oceniania
ćwiczenia praktyczne, zaliczenie pisemne
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
a) materiały własne prowadzącego zajęcia
b) arabski
Brustad K., Al-Batal M., Al -Tonsi A. 2004. ,Al-Kitaab Fii Ta Allum Al- Arabiyya:A Textbook for Beginning Arabic. Washington: Georgetown University Press;
Krahl G., Reuschel W., Schulz E. 2000. Standard Arabic: An Elementary-Intermediate Course. Cambridge University Press;
Wightwick J., Gaafar M.. 2009. Mastering Arabic 1 i 2. Palgrave Macmillan.
c) chiński
Ai Shirong, Zhang Hui. 2008. Road to success [Upper Elementary]. Beijing Language and Culture University Press;
Wang Xiaoshan. 2008. Road to success [Upper Elementary: Listening and Speaking]. Beijing Language and Culture University Press;
d) hebrajski
Chayat Shlomit, Israeli Sara, Kobliner Hila. 2007. Ivrit min ha-hatchala ha-hadash bet. Jerozolima: Academon;
e) koreański
Ogarek-Czoj, Halina, Romuald Huszcza, Gunn-Young Choi. 1995. Podręcznik języka koreańskiego. Część II – kurs dla zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog
Ihm, Hi Bin, Kyung Pyo Hong . 2001. Korean grammar for international learners. Seoul: Yonsei University Press
f) mongolski
Hangin G., John. 1973. Intermediate Mongolian. Bloomington: The Research Institute for Inner Asian Studies, Indiana University.
Sanders J. K., Alan. Bat-Ireedüi Jantsang. 1999. Colloquial Mongolian. The complete course for beginners. London: Routledge.
g) angielski
5. Zalecana literatura:
• Paul Dummett,Helen Stephenson, John Hughes, Life, Upper- Intermediate, National Geographic
• Mickey Rogers, Joanna Taylore-Knowles, Steve Taylore-Knowles, Ingrid Wiśniewska, Open Mind , Upper-Intermediate, Macmillan
• Martin Hewings, Academic English , Upper-Intermediate, Cambridge University Press
Literatura uzupełniająca :
• Evans, V. Use of English, Examination Practice, Express Publishing
• Misztal, M. Tests in English, Thematic Vocabulary, Wydawnictwa Szkolne I Pedagogiczne
• Hewings, M. 2013. Advanced Grammar in Use – Intermediate (third edition). Cambridge: (CUP)
• Matasek, M. Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks
• Matasek, M. Gramatyka angielska dla zaawansowanych , teoria i praktyczne zadania, Handybooks
• Słowniki
Podręczniki znajdują się w Bibliotece Filologicznej Novum. Dodatkowe materiały będą dystrybuowane przez wykładowców w trakcie zajęć lub drogą elektroniczną.
W cyklu 2020/SZ:
|
W cyklu 2021/SZ:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: