Multimedia w kształceniu obcojęzycznym 09-MKO-ILS_z-22
Przedmiot przeznaczony jest dla studentów I roku studiów uzupełniających drugiego stopnia specjalizacji glottodydaktycznej (nauczycielskiej). Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi mediami wykorzystywanymi w dydaktyce języka obcego począwszy od podstawowego zakresu obsługi komputera, internetu (w tym licznych form komunikacji: blog, chat, lista dyskusyjna, forum i inne), projektora multimedialnego - "bimera" i innych nowoczesnych urządzeń, a skończywszy na wykorzystaniu i obsłudze platform edukacyjnych typu "e-learning" oraz wykorzystaniu i tworzeniu edukacyjnych programów multimedialnych (w tym gier edukacyjnych językowych i komunikacyjnych).
Literatura
1. Kriegier-Knieja, J.; Paprocka-Piotrowska, U., red. (2006). Komunikacja językowa w społeczeństwie informacyjnym.Nowe wyzwania dla dydaktyki języków obcych, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL2. Miller, S., (2003). E-mailowy savoir-vivre, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis3. Surdyk, A., Szeja, J., red. (2007). Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał. tom II, seria "Język, kultura, komunikacja" nr 2, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM4. Surdyk, A.; Szeja, J., red. (2008). Kulturotwórcza funkcja gier. Gra w kontekście edukacyjnym, społecznym i medialnym, seria Homo Communicativus "Filozofia-komunikacja-język-kultura" nr 1 (3) 2008, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: