Język ukraiński w biznesie 09-MJUB-12
Komunikacja międzyludzka. Formy werbalne. Rozpoczynanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy. Sygnalizowanie niezrozumienia.
Poszukiwanie pracy. Wymagania pracodawcy, oczekiwania pracownika, formy zatrudnienia i czas pracy.
CV i list motywacyjny.
Aplikacja i rekrutacja, „łowcy głów” – wyszukiwanie pracowników. Rozmowa kwalifikacyjna.
Miejsce pracy. Cechy pracownika, stanowisko, zakres obowiązków, atuty, kompetencje, predyspozycje, wymagania.
Portret firmy. Prezentacja struktury firmy (dyrekcja, zarząd, walne zebranie, rada nadzorcza, działy, skład osobowy),
Firma. Formy prawne. Rodzaje działalności gospodarczej. Spółki akcyjne, towarzystwa ubezpieczeniowe, stowarzyszenia.
Banki i ich rodzaje. Sfery działalności bankowej. Operacje bankowe, pożyczki, stopy, kredyty, depozyty. Prezentacja wybranego banku działającego na rynku polskim i rosyjskim.
Służbowe i prywatne rozmowy telefoniczne. Zaznajomienie ze specyfiką korespondencji służbowej (listownej i e-mailowej).
Narzędzia komunikacji: papierowe, elektroniczne, portale społecznościowe, czat, telefon.
Marka handlowa, produkt. Reklamowanie produktów i usług. Przygotowywanie kampanii reklamowej. Prezentacja – techniki, styl wypowiedzi formalny i nieformalny.
Własna firma. Zakładanie firmy. Statut. Biznes plan.
Komunikacja międzyludzka. Formy werbalne. Rozpoczynanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy. Sygnalizowanie niezrozumienia.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:
wykazuje się umiejętnościami językowymi właściwymi dla studiowanej specjalności zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu co najmniej C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Potrafi formułować wypowiedzi pisemne oraz refleksyjnie się do nich odnosić, a także modyfikować pod kontrolą wykładowcy
potrafi w języku rosyjskim wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań;
potrafi skutecznie porozumiewać się w sprawach zawodowych oraz potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
potrafi w rosyjskim języku biznesu formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałej aktualizacji w kontekście wykonywanego zawodu
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
- pozytywne oceny z testów i kolokwiów (student ma prawo do poprawy ocen z testów)
Skala ocen / Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
Zakładane efekty uczenia się zostały w pełni osiągnięte. Dopuszczalne są pojedyncze nieścisłości, które nie mają istotnego znaczenia dla osiągnięcia ocenianego /-ych efektu /-ów uczenia się określonych dla przedmiotu/modułu.
dobry plus (+db; 4,5):
Zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte z nielicznymi błędami, o małym znaczeniu merytorycznym.
dobry (db; 4,0):
Zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte z szeregiem niezbyt poważnych błędów lub/i pojedynczymi niedociągnięciami.
dostateczny plus (+dst; 3,5):
Zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte z istotnymi błędami i/lub brakami.
dostateczny (dst; 3,0):
Zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte z poważnymi błędami i/lub brakami (tj. minimalny akceptowalny poziom osiągnięcia efektów uczenia się).
niedostateczny (ndst; 2,0): Zakładane efekty uczenia się nie zostały osiągnięte.
Literatura
Materiały podstawowe: przygotowane przez wykładowcę.
Literatura dodatkowa:
M. Zubkow, Suczasna ukrajinśka diłowa mowa, Charków 2003.
S. Hłuszczyk, O. Dyjak, S. Szewczyk, Suczasni diłowi papery, Kyjiw 2003.
Kultura fachowoho mowłennia, red. N. Barycz, Czerniwci 2006.
A.Zahnitko, Ukrajinśke diłowe mowłennia, Donećk 2004.
T. Czmut, H. Czajka, Etyka diłowoho spiłkuwannia, Kyjiw 2003.
S.Szewczuk, Ukrajinśke diłowe mowłennia, Kyjiw 2004.
S.Szewczuk, Służbowe łystuwannia, Kyjiw 1999.
Słowniki:
Uniwersalnyj dowidnyk-praktykum z diłowych paperiw, red. Ł. Pustowit, Kyjiw 1999.
Ekonomicznyj słownyk-dowidnyk, Kyjiw 1995.
Nowyj praktycznyj ekonomicznyj słownyk angło-ukrajinśkyj, ukrajinśko-anhlijśkyj, Ł. Herasymczuk, Kyjiw 2003,
Słownik biznesu polsko-angielsko-rosyjski, P. Kapusta, M. Chowaniec, Warszawa 2009,
Bankiwśka encykłopedija, Kyjiw1993.
Uniwersalnyj słownyk – encykłopedija, Kyjiw 2001.
S. Domagalski, Wielki słownik polsko-ukraiński i ukraińsko-polski z rozszerzoną terminologią współczesnego biznesu, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: