Warsztaty językowe - język rosyjski specjalistyczny 09-MJRSp-14
Język tekstów reklamowych, marketingowych i promocyjnych
Język tekstów z dziedziny finansów i ekonomii:
rozumienie mówionych i pisanych tekstów specjalistycznych
swobodna wypowiedź na temat omawianego problemu
wyrażenie własnego zdania odnośnie poruszanej problematyki
tworzenie dłuższych wypowiedzi z uwzględnieniem zasobów leksykalnych i środków językowych określonych w programie II roku studiów II stopnia oraz terminologii specjalistycznej
praca z tekstem specjalistycznym: wyszukiwanie informacji, jej analiza, interpretacja i selekcjonowanie
działania na tekście specjalistycznym: przekształcanie tekstu (parafraza, kompresja, transformacja, streszczanie)
pisanie tekstów specjalistycznych z użyciem materiału językowego określonego programem
tłumaczenie tekstów specjalistycznych z języka polskiego na język rosyjski i z języka rosyjskiego na język polski
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:
zna na poziomie rozszerzonym kluczowe zagadnienia i terminologię z zakresu języków specjalistycznych
rozumie specjalistyczny tekst pisany oraz potrafi dokonać jego oceny krytycznej
potrafi swobodnie wypowiadać się oraz tworzyć teksty związane z dziedziną prawa i technologii informatycznych
potrafi poprawnie dokonywać tłumaczenia z języka rosyjskiego na polski i z polskiego na rosyjski tekstów i wypowiedzi z uwzględnieniem terminologii specjalistycznej
swobodnie uczestniczy w dyskusjach zachowując odpowiedni styl wypowiedzi, wyraża własne zdanie i argumentuje je
dba o ustawiczne i samodzielne poszerzanie wiedzy niezbędnej do posługiwania się językiem specjalistycznym i tłumaczenia tekstów specjalistycznych w praktyce zawodowej
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
- pozytywne oceny z testów i kolokwiów (student ma prawo do poprawy ocen z testów),
- w przypadku nieobecności zaliczenie (w formie wskazanej przez prowadzącego) na konsultacjach materiału wprowadzonego na zajęciach
SKALA OCEN:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Obłąkowska-Galanciak I., Jeglińska B., Język rosyjski w turystyce, Olsztyn 2002
Chwatow S., Hajczuk R., Русский язык в бизнесе, Warszawa 2000r
Kuca Z., Język rosyjski w biznesie, Warszawa 2007r
Walczak-Sroczyńska B., Język rosyjski – podręcznik dla studentów hotelarstwa, agroturystyki i organizacji ruchu turystycznego, Warszawa 2001r.
Skiba R., Szczepaniak M., Деловая речь, Warszawa 2001.
Kapusta P., Polsko-rosyjski słownik biznesu Media Reklama Marketing Zarządzanie, Warszawa 2014.
Kapusta P., Polsko-angielsko-rosyjski słownik marketingu reklamy zarządzania, Warszawa 2015.
Stefańska E., W świecie biznesu język rosyjski dla biznesmenów, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: