Literatura szwedzka 09-LSZW-14
Prezentacja zarysu najważniejszych przemian w historii literatury szwedzkiej powojennej 1940-70
Prezentacja szwedzkiego modernizmu lat czterdziestych XX w. na podstawie wybranych testów najbardziej znaczących twórców tej dekady
Prezentacja najważniejszych tendencji w literaturze szwedzkiej w latach 50. XX w kontekście wydarzeń szwedzkich i międzynarodowych
Przedstawienie na podstawie wybranych utworów nurtów eksperymentalnych w poezji szwedzkiej lat 60. XXw.
Prezentacja szwedzkiej literatury politycznej po 1965 r. z uwzględnieniem uwarunkowań polityczno-społecznych
Przedstawienie na przykładzie wybranych utworów najważniejszych tendencji w rozwoju prozy szwedzkiej lat 1940-70
Prezentacja najciekawszych osiągnięć szwedzkiej literatury dziecięcej w latach 1940-70
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu student:
Zna główne tendencje w historii literatury szwedzkiej lat 1940-70
Zna i potrafi scharakteryzować ogólnie poszczególne dekady literackie (1940-70)
oraz określić ogólnie ich tło polityczno-społeczne
Potrafi w ograniczonym zakresie posługiwać się podstawową szwedzką terminologią literaturoznawczą
Umie czytać krótsze szwedzkie teksty literackie korzystając ze słowników li z pomocy nauczyciela
Potrafi z pomocą nauczyciela analizować w grupie po szwedzku omawiane na zajęciach teksty, w odniesieniu do głównych tendencji w historii literatury szwedzkiej 1940-70 oraz w korelacji z głównymi wydarzeniami polityczno-społecznymi
Potrafi samodzielnie przygotować prostą prezentację ustną w języku szwedzkim na temat twórczości określonego pisarza
Potrafi samodzielnie przygotować krótką pracę pisemną o charakterze referującym w języku szwedzkim na temat omawianych tekstów literackich
Kryteria oceniania
Wykład, czytanie wskazanej lektury w celu przygotowania się do dyskusji na zadany temat oraz w celu wykonania zadanego ćwiczenia analitycznego F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji
P: zaliczenie w formie pisemnej
Wykład, prezentacje studentów, omówienie prezentacji w grupie, e-learning F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji
P: zaliczenie w formie pisemnej
Wykład, analiza tekstów literackich, praca pisemna P: zaliczenie pisemne
Analiza tekstów literackich, dyskusja w grupie, prezentacje F: dyskusja, ocena prezentacji
P: zaliczenie w formie pisemnej
Dyskusje nad analizą tekstów literackich oraz prezentacjami studentów F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji
P: zaliczenie w formie pisemnej
Prezentacja studentów, dyskusja F: dyskusja, ocena prezentacji
P: zaliczenie w formie pisemnej
czytanie wskazanej lektury w celu napisania pracy pisemnej, dyskusja,
P: zaliczenie na podstawie pracy pisemnej
. Kryteria oceny
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Lönnroth, L. Göransson, S. 1997 Den Svenska Litteraturen, tom II-IV Stockholm: Bonnier Alba.
Olsson, B. Algulin, I. 1987. Litteraturens historia i Sverige. Stockholm: Norstedts Förlag.
H?gg, G. 1996. Den svenska litteraturhistorien. Stockholm: W&W.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: