Lektorat języka zachodnioeuropejskiego 09-LJZL-14
Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd i cechy charakteru, ubrania, części ciała, przyroda, ochrona środowiska, ekologia, kultura, zwyczaje, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, życie w mieście i na wsi, rodzaje gospodarstw domowych, wyposażenie, zdrowie, odżywianie się, diety, choroby, ich przyczyny i objawy, leczenie, sławni ludzie, sławne miejsca ich historia i wygląd, przestępstwa, zapobieganie, skutki, kary, problemy społeczne – bezrobocie, bezdomność, uzależnienia, podróżowanie, środki transportu, załatwianie spraw w urzędach, banku, hotelu, phrasal verbs, kolokacje, słowotwórstwo.
Gramatyka: wszystkie czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, wszystkie rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne, mowa zależna, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, question tags, przedrostki, przyrostki, ,zdania wyrażające, cel-skutek słowotwórstwo, transformacje zdań.
Pisanie: listy formalne i nieformalne, opisy, wyrażanie opinii.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Słuchanie: student rozumie dobrze treść krótkich audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie odsłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu.
Czytanie: student rozumie czytane artykuły na tematy codzienne, dot. wydarzeń politycznych i kulturalnych, literaturę współczesną.
Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na różne tematy (codzienne, polityczne, kulturalne), omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi odpowiednio zareagować w różnych sytuacjach, np. pozytywnie, negatywnie, zasugerować coś, odmówić, zaaprobować, wyrazić skargę, zarekomendować, przeprosić, współczuć, podziękować, poprosić o opinię, pogratulować, mówić o swoich uczuciach, przyjmować i odrzucać propozycje, dawać rady, pocieszać.
Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, krótką historyjkę, esej wyrażający własną opinię.
Kryteria oceniania
- uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Możliwe 2 nieobecności w semestrze, pozostałe muszą zostać zaliczone. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany.
- testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.
- zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach.
- dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach,na których test pisała grupa, a student był nieobecny.Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona (również w ciągu 2 tygodni),to student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa.Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%, jeśli jest niższa,student przystępuje do zaliczenia całego semestru.
Zwolnienia z uczestnictwa w zajęciach:
A) Student posiada jeden z niżej wymienionych certyfikatów:
CAE, CPE (FCE nie zwalnia z lektoratu!!!)
TOEFL (poziom C1=110pkt.)
TOEIC (880pkt.)
TOLES (HIGHER i ADVANCED)
ILEC
LCCI (poziom 3 i 4, czyli Advanced i Proficiency)
BEC HIGHER
TELC (poziom C1 i C2)
IELTS (6,5-7,0 pkt.)
PEARSON LONGMAN (poziom 4 i 5)
B) zdanie międzynarodowej matury
C) posiadanie zaliczenia z innego kierunku lub/i uczelni na poziomie B2 (musi być taki wpis w indeksie)
Student, nawet jeśli zwolniony z uczęszczania na zajęcia, musi przystąpić do egzaminu jeśli taki jest przewidziany w programie studiów, na poziomie B2, jeśli takiego wcześniej nie zdawał.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
W zależności od poziomu grupy.
Podręcznik na poziomie B2
Artykuły z czasopism, gazet i internetu na zadane tematy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: