Lektorat języka zachodnioeuropejskiego 09-LJZA-ZU-24
Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, kultura, zwyczaje, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, podróże, przyszła praca, słownictwo związane z językoznawstwem i literaturoznawstwem, pojęcia gramatyczne, kolokacje, słowotwórstwo
Wymowa: segmenty oraz cechy prozodii języka
Gramatyka: czasy teraźniejsze, przedimki, przyimki, określniki, czasowniki modalne, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, przedrostki, przyrostki, zdania wyrażające, transformacje zdań
Pisanie: listy formalne i nieformalne, aplikacja o pracę, życiorys, notatka służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe, raport z badań
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:
Słuchanie: student rozumie dobrze treść krótkich audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie odsłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu
Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty na tematy związane z kierunkiem studiów oraz zainteresowaniami, potrafi je krytycznie zanalizować
Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na tematy codzienne, biznesowe oraz kulturalne, omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi stosownie reagowac w różnych sytuacjach,
Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, zażalenie, aplikację o pracę, życiorys, notatkę służbową (memo), protokół spotkania, raport, oświadczenie prasowe
Zna zasady wymowy i pisowni w języku angielskim i potrafi je poprawnie zastosować.
Posiada podstawową wiedzę na temat wartości i kultury krajów anglojęzycznych
Posługuje się technologiami informacyjnymi
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe, możliwe 2 nieobecności w semestrze. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany.
- testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.
- zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach.
Posiadanie jednego z poniżej wymienionych certyfikatów zwalnia z uczestnictwa w zajęciach, pod warunkiem opanowania słownictwa z zakres językoznawstwa oraz literaturoznawstwa.
CAE, CPE (FCE nie zwalnia z lektoratu!!!)
TOEFL (poziom C1=110pkt.)
TOEIC (880pkt.)
TOLES (HIGHER i ADVANCED)
ILEC
LCCI (poziom 3 i 4, czyli Advanced i Proficiency)
BEC HIGHER
TELC (poziom C1 i C2)
IELTS (6,5-7,0 pkt.),
PEARSON LONGMAN (poziom 4 i 5)
oraz
certyfikat międzynarodowej matury
Kryteria oceniania wg skali stosowanej na UAM:
Poniżej 60% - ndst (2,0)
60% - 69% dostateczny (3,0)
70% -75% dostateczny plus (3,5)
76%-85% dobry (4,0)
86%-90% dobry plus (4,5)
91%-100% bardzo dobry (5,0)
Kryteria oceniania wypowiedzi ustnych:
1. Ujęcie i realizacja tematu 25%
2. Bogactwo słownictwa 25%
3. Poprawność gramatyczno-leksykalna 25%
4. Wymowa/Interakcja 25%
Kryteria oceniania wypowiedzi ustnych:
Bardzo dobry (5,0)
- całościowe i dogłębne omówienie tematu
- logiczna i spójna wypowiedź
- bardzo duża płynność językowa, potoczystość
- niemal całkowity brak błędów językowych gramatycznych i innych
- bardzo duża poprawność w zakresie fonetyki i intonacji
- swobodne posługiwanie się złożonymi gramatycznie i stylistycznie strukturami językowymi
Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte w stopniu pełnym.
Dobry plus (4,5)
- ciekawe i wyczerpujące omówienie zagadnienia
- zróżnicowane słownictwo
- ładna wymowa i prawidłowa intonacja
- złożone struktury gramatyczne
- spójna i logiczna wypowiedź
- sporadyczne błędy gramatyczne lub leksykalne
Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z bardzo drobnymi niedociągnięciami
Dobry (4,0)
- temat omówiony jest wyczerpująco i w pełni odpowiada treści polecenia
- mało istotne błędy językowe (fonetyczne, gramatyczne i stylistyczne)
- dobra interakcja
- trafny dobór słownictwa
- wypowiedź jest dość spójna i logiczna z pewnymi niedociągnięciami
- liczne próby wykorzystania w wypowiedzi ustnej złożonych struktur gramatycznych, w większości udane
Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z nielicznymi brakami
Dostateczny plus (3,5)
- wypowiedź studenta jest mało rozbudowana, temat omówiony pobieżnie, z pominięciem pewnych ważnych aspektów
- błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne w niewielkim stopniu zakłócają komunikację językową
- struktura wypowiedzi jest w miarę spójna i logiczna, ale z pewnymi niedociągnięciami
Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z pewnymi błędami i przy częściowym braku spójności w zakresie organizacji wypowiedzi
Dostateczny (3,0)
- student podejmuje próby sformułowania dłuższej wypowiedzi ustnej, ale popełnia liczne błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne
- nie potrafi w sposób spójny sformułować wypowiedzi
- użyte słownictwo jest ubogie
- długie przerwy w komunikacji
Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały częściowo osiągnięte
Niedostateczny (2,0)
- brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia
- niespełnienie kryteriów dla oceny dostatecznej
Literatura
Podręcznik na poziomie B2+
artykuły z czasopism oraz żródeł online
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: