Lektorat języka hiszpańskiego 09-LJHL-22
Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja
Przedstawianie się (płeć, wiek, narodowość, zawód, stan cywilny, relacje rodzinne, miejsce zamieszkania, wygląd), zwroty grzecznościowe
Dom i mieszkanie: meble i przedmioty
Codzienne czynności, rozkład dnia, hobby. Godziny, dni tygodnia, miesiące, pory roku, lata, daty
Kuchnia i jedzenie, zakupy, ubrania
Części ciała, stany fizyczne i psychiczne. Zdrowie, choroby, objawy, leczenie
Podróż, środki transportu, wakacje, zakwaterowanie
Pogoda, klimat, geografia(podstawowa charakterystyka Hiszpanii oraz krajów Ameryki Południowej), fauna i flora, sport
Miasto: typy sklepów, urzędy, miejsca rozrywki, usługi, komunikacja. Życie na wsi i w mieście
Dzieciństwo, biografie (w tym znanych postaci świata hispanojęzycznego), wydarzenia w życiu osobistym i społecznym
Plany na przyszłość
Zagadnienia gramatyczne na poziomie A1, A2, B1 (I) (w/g skali biegłości Rady Europy)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia:
Student zna zasady wymowy i pisowni w języku hiszpańskim i potrafi je poprawnie zastosować.
Student zna podstawowe słowa i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Wie jak formułować pytania dotyczące najpotrzebniejszych spraw i odpowiadać na nie.
Student posiada wiedzę w zakresie gramatyki, niezbędną do formułowania logicznych wypowiedzi ustnych i pisemnych umiejscawiając je w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Posiada wiedzę dotyczącą zwyczajów i różnic kulturowych między użytkownikami rodzimego języka a mieszkańcami krajów hispanojęzycznych.
Potrafi porozumiewać się w typowych sytuacjach dotyczących życia codziennego oraz je opisać.
Czyta ze zrozumieniem teksty dotyczące życia codziennego.
Potrafi przygotować prezentację na zadany temat.
Potrafi zredagować prosty tekst, wyrazić w nim swoje sądy i opinie.
Potrafi wyrazić opinie na dany temat rozważając wady i zalety różnych rozwiązań, zna zasady pracy w parze, grupie, uczestniczy w debatach prowadzonych w obcym języku.
Ma świadomość konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych i zna metody samokształcenia się w zakresie języka hiszpańskiego.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
• Test końcowy – ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi.
• Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi.
• Dodatkowo: zaliczenie na podstawie obecności, przygotowanej prezentacji, prac domowych oraz aktywnego uczestnictwa na zajęciach.
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu testu pisemnego.
Kryteria wg skali ocen stosowanej w UAM:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Equipo Prisma: Prisma Comienza A1
Equipo Prisma: Prisma Continua A2
Francisca Castro: Uso de la gramática espaňola elemental
Francisca Castro: Uso de la gramática española intermedio (Edelsa 2006)
Joaquin Masoliver: Historias breves para leer, nivel elemental
Joaquin Masoliver: Historias breves para leer, nivel avanzado
Monica Garcia-Vino Sanchez: Preparación al diploma de espaňol nivel inicial B1
Francisco J.Uriz: En el mundo hispánico
L.Miguel, N.Sans : Lola Lago,detective -lecturas graduadas
M.Baralo,M.Genís,M.Eugenia Santana : Vocabulario- Elemental A1-A2 Medio B1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: