Literatura angielskiego obszaru językowego 09-LAOJ-ILS-22
Nurt symboliczny w powieści amerykańskiej
Powieść gotycka
Transcendentalizm w poezji
Realizm
Poezja modernistyczna
Powieść lat dwudziestych
Poeci akademiccy
Powieść Południa
Współczesny dramat amerykański
Postmodernizm
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu student: Przywołuje i rozpoznaje główne tendencje historycznego rozwoju literatury angielskiej
Czyta ze zrozumieniem teksty źródłowe w języku angielskim
Analizuje zjawiska literackie z wykorzystaniem źródeł krytycznych
Potrafi uzasadnić swoją opinię w formie pisemnej
Potrafi przygotować prezentację ustną z zastosowaniem nowoczesnych technologii
Proponuje własną interpretację tekstów
Nabiera umiejętności samokształcenia się poprzez obcowanie z tekstem literacki
Kryteria oceniania
5-znajomość wszystkich lektur przewidzianych sylabusem, umiejętność korzystania z opracowań krytycznych, samodzielna interpretacja dzieł literackich , znakomite kompetencje personalne i społeczne
4.5 – znajomość prawie wszystkich lektur przewidzianych sylabusem ,umiejętność korzystania z opracowań krytycznych, samodzielna interpretacja dzieł literackich, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne
4.0 – znajomość większości lektur przewidzianych sylabusem, częste korzystanie z opracowań krytycznych, zdolność do samodzielnej interpretacji większości dzieł literackich przewidzianych sylabusem, dobre kompetencje personalne i społeczne
3.5 – znajomość minimum 65% lektur przewidzianych sylabusem, zadawalające korzystanie z opracowań krytycznych, częste próby samodzielnej interpretacji dzieł literackich, zadawalające kompetencje personalne i społeczne
3.0 – znajomość ponad połowy lektur przewidzianych sylabusem, sporadyczne korzystanie z opracowań krytycznych, sporadyczne próby samodzielnej interpretacji dzieł literackich, zadawalające kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
2.0 – brak znajomości lektur przewidzianych sylabusem, brak umiejętności korzystania ze źródeł krytycznych, niezdolność do samodzielnej interpretacji dzieł literackich, niezadowalające kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Kopcewicz,A., Siennicka, M. Historia literatury Stanów Zjednoczonych w zarysie. Wiek XVII-XIX
Kopcewicz,A.,Siennicka ,M. Historia literatury Stanów Zjednoczonych w zarysie. Wiek XX
The New Pelican Guide to English Literature. Volume IX American Literature (red.B.Ford)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: