Lektorat - drugi język nowożytny na poziomie zaawansowanym: angielski 09-LA-1M-11
Korzyści z nauki języków obcych, nauka języka angielskiego jako obcego – cele i problemy
09-ANG-13_2
Źródła informacji – wiarygodność, jakość językowa i merytoryczna, sposoby weryfikacji informacji (encyklopedie, Internet, muzea, itp.)
09-ANG-13_3
Sztuka i jej odbiór – zmysły, emocje, analiza.
09-ANG-13_1, 09-ANG-13_6
Wymowa: ship /ʃɪp/ vs. sheep /ʃiːp/ (samogłoski wysokie przednie), akcent wyrazowy, problem ubezdźwięczniania.
09-ANG-13_7
Słownictwo – poszerzanie słownictwa w zakresie w/w tematów na podstawie tekstów, materiałów audio i klipów wideo, oraz materiałów dydaktycznych przeznaczonych do tego celu; elementy słowotwórstwa (przedrostki)
09-ANG-13_1
Gramatyka: czasy przeszłe i teraźniejsze, aspekt, formy wyrażania przyszłości, elipsa, zdania przydawkowe
09-ANG-13_7
Pisanie: akapit zgodnie ze standardami języka akademickiego 09-ANG-13_7
Prace projektowe: blog, podcast
09-ANG-13_4
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
09-ANG-13_1 Prowadzi rozmowy oraz podejmuje i uczestniczy w dyskusjach na temat edukacji, korzystania z dóbr kultury (muzea, literatura, film), bieżących wydarzeń
K_W01, K_U05, K_U12, K_K01, K_K08
09-ANG-13_2 Potrafi omówić proces uczenia się, mówić o swoich doświadczeniach w nauce i określić stan swojej wiedzy.
K_W01, K_U05, K_U12
09-ANG-13_3 Konfrontuje i wymienia z partnerem informacje zaczerpnięte z różnych źródeł
K_W01, K_U01, K_U03, K_U12, K_K01, K_K08
09-ANG-13_4 Pisze notatki na podstawie nagrania, opis miejsca, akapit na zadany temat, post na blogu
K_U01, K_U05, K_U12
09-ANG-13_5 Czyta zaawansowane pod względem słownictwa i struktur gramatycznych teksty oraz opracowuje efekty własnych dociekań
K_W01, K_U01, K_U03, K_U12
09-ANG-13_6 Potrafi słuchać zaawansowanych materiałów audio i zapoznawać się z materiałem filmowym, pozyskiwać z nich informacje, dokonywać ich krytycznej oceny
K_W01, K_U01, K_U03, K_U12
09-ANG-13_7 Płynnie prezentuje swoje opinie i wiedzę zdobytą z różnych źródeł (lektura, Internet, dyskusje) stosując zaawansowane słownictwo i struktury gramatyczne
K_W01, K_U01, K_U03, K_U05, K_U12, K_K01, K_K08
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Egzamin pisemny online (Moodle)
Testy online
Projekt
Raport
Praca pisemna
Ocena ciągła
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Zalecana literatura:
‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy, Felicity O'Dell. OUP 2007.
‒ Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Richard Side, Guy Wellman. Longman 1999.
‒ Oxford English Grammar Course: Advanced. Michael Swan and Catherine Walter. OUP 2011.
‒ Oxford Word Skills. Advanced. Ruth Gairns, Stuart Redman. OUP 2014.
‒ Improve your Skills: Listening & Speaking for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014
‒ Improve your Skills: Reading for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014
‒ Global Advanced. Lindsay Clandfield and Amanda Jeffries. Macmillan 2011.
‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy and Felicity O'Dell. OUP 2007.
‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: