Lektorat IV - drugi język nowożytny: włoski 09-L4W-5LF-44
Struktury gramatyczne: condizionale passato, futuro anteriore, trapassato, zgodność czasów i trybów, wyrażenia z trybem oznajmującym i łączącym, zdania warunkowe.
Poszerzanie słownictwa dotyczącego różnych obszarów leksykalnych oraz wyrażeń idiomatycznych takich jak: sztuka, ekologia, życie na wsi/ w mieście, nowe technologie, społeczeństwo, literatura, historia.
Materiały mające na celu poszerzanie kompetencji rozumienia tekstu czytanego i zasad redagowania wypowiedzi – artykuł, tekst reklamowy, recenzja, e-mail. Typy sytuacji komunikacyjnych – pytać o drogę, porozmawiać o przyszłości, pochwalić/ wyrazić dezaprobatę, poprosić o potwierdzenie, wyrazić obojętność, doradzić/ odradzić, zaproponować coś.
Ćwiczenia rozwijające rozumienie ze słuchu i umiejętność formułowania wypowiedzi w oparciu o kontekst sytuacyjny.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Potrafi określić i zastosować różne struktury gramatyczne
(condizionale passato, futuro anteriore, trapassato, zgodność czasów i trybów, wyrażenia z trybem oznajmującym i łączącym, zdania warunkowe).
Rozpoznaje sytuacje z życia codziennego i rejestr języka oraz stopień formalności języka.
Potrafi użyć odpowiednie słownictwo oraz adekwatne struktury morfo-składniowe, a także wystosować odpowiednie argumenty podczas dyskusji.
Jest w stanie krytycznie analizować różnice pomiędzy gramatyką drugiego języka oraz gramatyką języka ojczystego.
Rozumie teksty mówione odnoszące się do rzeczywistości społeczno-kulturowej Włoch.
Potrafi zrozumieć informacje przekazywane w tekstach mówionych takich jak wiadomości radiowe i telewizyjne oraz w innych materiałach audiowizualnych (filmy, prezentacje).
Rozumie teksty literackie i prasowe dotyczące aspektów społecznych i kulturowych współczesnych Włoch i zredagować wypowiedź pisemną.
Umie skutecznie zareagować w odpowiednim kontekście komunikacyjnym.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5):bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0):dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5):zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0):zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. La Grassa M., 2011, L’italiano all’università 2. B1-B2, (unità 7 – 10), Roma: Edilingua
2. Nocchi S., Tartaglione R., 2006, Grammatica avanzata della lingua italiana, Firenze: Alma Edizioni
3. Materiały audiowizualne, artykuły prasowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: