Lektorat III - drugi język nowożytny: francuski 09-L3F-4L-34
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
- korzysta ze środków językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonych dla poziomu A2+ ESOKJ, przyporządkowuje swoją wypowiedź do zasad odpowiednich do kontekstu komunikacyjnego, postępuje zgodnie z zasadami przekazywania informacji
- posługuje się słownictwem z zakresu dziedzin życia codziennego wyszczególnionych w treściach kształcenia
- posługuje się strukturami gramatycznymi języka francuskiego określonymi dla poziomu A2+ ESOKJ wyszczególnionymi w treściach kształcenia
- rozumie podstawowe informacje przekazywane w tekstach mówionych, takich jak wiadomości radiowe i telewizyjne oraz innych materiałach audio i wideo
- potrafi skutecznie zareagować w odpowiednim kontekście komunikacyjnym, formułując wypowiedzi ustne
- rozumie konieczność ciągłego doskonalenia swoich kompetencji komunikacyjnych dzięki aktywnej podstawie na zajęciach i autonomicznej pracy (np. słuchanie i oglądanie materiałów dostępnych w sieci)
- ocenia prawidłowo swoje umiejętności i podejmuje samodzielną pracę nad językiem
- potrafi pracować w grupie
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
- słownictwo: wykorzystanie czasu wolnego i pieniędzy (sport, kultura, podróże, zakupy), problemy społeczne (ekologia, ekonomia, świat pracy), komunikacja i media (opinie), frankofonia (geografia, historia, język)
- struktury gramatyczne określone dla poziomu A2+ ESOKJ dla języka francuskiego: użycie czasów przeszłych imparfait i passé composé, wyrażenia służące do określania czasu (pendant, dans, depuis, il y a), stopniowanie i porównania (comparatif, superlatif), zaimki względne qui, que, où, czas przyszły futur simple, tryb conditionnel présent, zdania warunkowe, zaimki en, y, tryb subjonctif
- programy radiowe lub audiowizualne w języku standardowym, o normalnym rytmie wymowy, bez akcentu (reportaże, wywiady, film itp. lub ich fragmenty)
- ćwiczenia rozwijające rozumienie ze słuchu i umiejętność formułowania wypowiedzi w oparciu o kontekst sytuacyjny
- tworzenie wypowiedzi ustnych: przedstawianie i opis czegoś lub kogoś, umiejscowienie siebie lub jakichś faktów w czasie i w przestrzeni, prośba o coś (informację, opinię, radę) lub do kogoś o zrobienie czegoś, proponowanie/reagowanie na propozycję, mówienie o swoich upodobaniach, uzasadnianie swojego wyboru, wyrażanie życzenia, uczuć (zadowolenia, obawy, żalu…), zrozumienia sytuacji konfliktowej i określanie swojego stanowiska, wyrażanie zdziwienia, mówienie o przeszłości i przyszłości, porównywanie rzeczy lub faktów
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Projekt
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Abry, D., Chalaron, M.L., La grammaire des premiers temps, A1-A2, B1-B2. PUG 2015.
• Grégoire, M., Thiévenaz, O. Grammaire progressive du français, niveau intermédiare. CLE International, 2013.
• Miquel, C. Grammaire en dialogues, niveau débutant. CLE International, 2015.
• Miquel, C. Grammaire en dialogues, niveau intermédiaire. CLE International, 2018.
• Miquel, C. , Goliot-Lété, A. Vocabulaire progressif du français, niveau intermédiaire. CLE International, 2018.
• Materiały telewizyjne, radiowe i internetowe związane z omawianą tematyką pochodzące ze źródeł frankofońskich
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: