Lektorat III - drugi język nowożytny: angielski 09-L3A-4L-34
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Gramatyka: czasy przyszłe, czasowniki modalne, przymiotniki i przysłówki
Praca z tekstami autentycznymi i preparowanymi oraz z materiałami multimedialnymi
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
Praca projektowa – podcast
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Potrafi poprawnie formułować zdania z formami wyrażającymi czas przyszły
Rozumie pojęcie modalności i umie zastosować odpowiednie czasowniki modalne w kontekście
Właściwie dobiera formy przymiotnikowe i przysłówkowe i prawidłowo je używa
Opisuje sytuacje w ramach wyznaczonego zakresu tematycznego w rozmowie i w formie pisemnej z zachowaniem poprawności gramatycznej i leksykalnej
Rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w mowie i w piśmie
Opracowuje i przedstawia efekty własnych dociekań
Rozumie teksty i materiały audio o tematyce ogólnej
Kryteria oceniania
Test, podcast, e-learning
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Zalecana literatura:
‒ Grammar and Vocabulary for FCE. Luke Prodromou. Longman-Pearson Education 2012.
‒ English Grammar in Use. Raymond Murphy. CUP 2016.
‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: