Lektorat II - drugi język nowożytny: francuski 09-L2F-3L-24
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
1/ słownictwo z zakresu następujących dziedzin życia codziennego: podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia (miasto, dzielnica, środki transportu, zabytki), czasu wolnego i rozrywek, podróży, zdrowia, pracy, pozwalające na porozumiewanie się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe
2/ struktury gramatyczne określone dla poziomu A2 ESOKJ dla języka francuskiego:
zaimki osobowe (pronoms COD i COI), zaimki en, y, czas przeszły passé récent, czas przeszły imparfait, użycie czasów imparfait i passé composé, wyrażenia służące do określania czasu (pendant, dans, depuis, il y a), stopniowanie i porównania (comparatif, superlatif), zaimki względne qui, que, où
3/ podstawowe zasady fonetyczne – wymowa samogłosek
typy tekstów do rozumienia ze słuchu: komunikaty i ogłoszenia, rozmowy prywatne i z kolegami z pracy, krótkie wywiady, rozmowy dotyczące usług (np. rezerwacja pobytu, rozmowa u lekarza)
4/ zakresy tematyczne dla wypowiedzi ustnych: opis swojej rodziny, innych ludzi, warunków życia, swojego wykształcenia, ewent. swojej pracy, opis codziennych rutynowych czynności, rzeczy lubianych i nielubianych, wydarzeń życia codziennego
W cyklu 2020/SZ:
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 |
W cyklu 2021/SZ:
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 |
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: obowiązkowe | Ogólnie: fakultatywne | W cyklu 2020/SZ: obowiązkowe |
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
1/ posiada wiedzę z zakresu środków językowych języka francuskiego - leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych - zdefiniowanych przez ESOKJ dla poziomu A2
2/ posługuje się nabytymi wcześniej podstawowymi środkami językowymi i dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji
3/ posługuje się słownictwem z zakresu podstawowych dziedzin życia codziennego wyszczególnionych w treściach kształcenia, m.in. dotyczącym osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych, porozumiewając się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe
4/ posługuje się strukturami gramatycznymi języka francuskiego określonymi dla poziomu A2 ESOKJ wyszczególnionymi w treściach kształcenia w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe
5/ rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych, wyodrębnia główne wątki wybranych programów TV i radiowych traktujących o sprawach bieżących pod warunkiem, że wypowiedzi są artykułowane wyraźnie i powoli
6/ formułuje krótkie wypowiedzi ustne w formie ciągu prostych zwrotów i zdań dotyczących podstawowych dziedzin życia codziennego, takich jak tematy dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych
7/ potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
8/ potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021
aktywne uczestnictwo w zajęciach zdalnych, z włączonym mikrofonem i kamerą - kontrola postępów w mówieniu, czytaniu i redagowaniu tekstów na poziomie A1/A2
testy poprzez platformę Moodle i/lub Teams
[grupa dr Pirogowskiej i mgr Dzidy-Błażejczyk jest podzielona po 15h - ewaluacja jest realizowana proporcjonalnie do zrealizowanych godzin przez obie wykładowczynie]
Uwaga.
dr Pirogowska: każda nieobecność na zajęciach musi być odrobiona w możliwie najszybszym terminie podczas spotkania indywidualnego na teams.
TRYB STACJONARNY
kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Projekt
Literatura
Dla pracy zdalnej w semestrze zimowym 2020/2021 obowiązuje podręcznik Défi 1 (poziom A1), wydawnictwo Maison des langues
Ponadto:
1/ Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016.
2/ Glaud, L. et autres. Grammaire essentielle du français A1/A2. Didier, 2015.
3/ Grégoire, M., Thiévenaz, O. Grammaire progressive du français, niveau intermédiare. CLE International, 2013.
4/ Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant. CLE International, 2018.
5/ Miquel, C. Grammaire en dialogues, niveau débutant. CLE International, 2015.
W cyklu 2020/SZ:
Podręcznik Défi 1 (poziom A1), w formacie pdf udostępniony studentom wfolderze PLIKI na Teams, wydawnictwo Maison des langues |
W cyklu 2021/SZ:
Podręcznik Défi 1 (poziom A1), w formacie pdf udostępniony studentom wfolderze PLIKI na Teams, wydawnictwo Maison des langues |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 |
W cyklu 2021/SZ:
TRYB ZDALNY W SEMESTRZE ZIMOWYM 2020/2021 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: