Lektorat I - drugi język nowożytny: włoski 09-L1W-2LF-14
Kurs wprowadza: Struktury gramatyczne: czas teraźniejszy, rodzajniki określone/ nieokreślone, przedimki, rodzajnik cząstkowy, czas przeszły passato prossimo
Słownictwo dotyczące określonych obszarów leksykalnych: czas wolny, opis osoby i przedmiotów, jedzenie, bar/ restauracja, pogoda
Krótkie teksty dotyczące zagadnień życia codziennego, list, e-mail, krótki opowiadanie w czasie przeszłym
Typy sytuacji komunikacyjnych – przedstawianie się, przyjęcie/ odmowa zaproszenia, zapytanie o godziny otwarcia sklepu, banku, złożenie zamówienia w barze, zorganizowanie wycieczki, wyrażenie zgody lub jej braku.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Definiuje i stosuje określone struktury gramatyczne (czas teraźniejszy, rodzajniki określone/ nieokreślone, przedimki, rodzajnik cząstkowy, czas przeszły passato prossimo)
Potrafi umiejętnie zastosować poznane struktury i zareagować w prostej rutynowej sytuacji komunikacyjnej.
Rozumie bardzo krótkie wypowiedzi ustne i pisemne, potrafi powiedzieć, o czym jest mowa oraz wyrazić własną opinię na podany temat.
Potrafi sformułować prostą wypowiedź ustną na tematy codzienne dotyczące jego osoby i otoczenia, jedzenia, spędzania czasu wolnego, podróżowania, pogody
Rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, jedzenia, podróżowania, pogody
Potrafi napisać krótki tekst związany z jego bezpośrednim otoczeniem, potrafi wypełnić formularz
Potrafi opisać przedmioty i osoby
Potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
Potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka włoskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne i ustne. Testy.
Kryteria oceny:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i *społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Dominici, M. 2009. Dieci racconti. Edilingua
• La Grassa, M. 2011. L’Italiano all’università 1. Edilingua: Roma (unità 1 – 9)
• Latino, A. Muscolino, M. 2007. Gramatyka włoska dla wszystkich. Edilingua/ Nowela
• Magnelli, S. 2009. Nuovo progetto italiano 1. A1 – A2. Quaderno degli esercizi. Edilingua: Roma
• Marin, T. Albano, A. 2011. Progetto italiano junior. Libro di classe.A1. Edilingua: Roma + Materiali e giochi didattici (internet)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: