Lektorat I - drugi język nowożytny: francuski 09-L1F-2L-14
Kurs obejmuje:
podstawowe słownictwo z następujących dziedzin: człowiek, dom, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, sport, zdrowie
struktury gramatyczne określone dla poziomu A1 ESOKJ dla języka francuskiego:
- rzeczownik - liczba mnoga rzeczowników
- przymiotnik - rodzaj męski i żeński przymiotników, miejsce przymiotnika
- rodzajnik - rodzajniki określone i nieokreślone, cząstkowe, ściągnięte, rodzajnik de po przeczeniu
- zaimek - zaimki osobowe w funkcji podmiotu i akcentowane, zaimki przymiotne dzierżawcze i wskazujące
- czasownik - odmiana czasowników 1. i 2. grupy, czasowników zwrotnych oraz podstawowych czasowników nieregularnych, czas przyszły futur proche, czas przeszły passé composé z czasownikiem posiłkowym avoir i être, tryb rozkazujący czasowników regularnych oraz être i avoir
- pytania - intonacyjne i z est-ce que, pytanie/odpowiedź: pourquoi? parce que…, pytania z wyrazami pytającymi: quel, où itd.
- przeczenie - ne… pas
- liczebniki główne i porządkowe
- przyimki używane z nazwami miast i krajów
- wyrażenia ilościowe, np. combien de, un peu de, beaucoup de...
podstawowe zasady fonetyczne – wymowa samogłosek
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu student/ka:
1/posiada wiedzę z zakresu podstawowych środków językowych języka francuskiego - zarówno tych leksykalnych, jak i gramatycznych i fonetycznych zdefiniowanych przez ESOKJ dla poziomu A1
2/rozumie proste i krótkie wypowiedzi ustne w standardowej odmianie języka, dotyczące uczącego się, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia - polecenia, proste wskazówki, krótkie nagrania na automatycznej sekretarce, proste wypowiedzi nt. upodobań, prosty opis miejsca, krótkie dialogi na tematy związane z najbliższym otoczeniem
3/uczestniczy w prostej rozmowie, reaguje w sposób zrozumiały i adekwatny do sytuacji komunikacyjnej – nawiązuje kontakt, przedstawia siebie i inne osoby, proponuje, akceptuje i odrzuca propozycje, prowadzi rozmowę w celu kupienia czegoś, prosi o wskazówki, daje proste rady
4/potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
5/potrafi ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, 6/dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
W roku akademickim 2020/21 zaliczenie na ocenę w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi zaproponowanych przez UAM.
Warunki zaliczenia obejmują pracę na zajęciach, jak również pracę własną poza zajęciami.
Kolokwium pisemne i ustne. Test. Projekt.
Kryteria oceny:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Chahi F., Denyer M., Gloanec A. (2018): Défi 1. Maison des Langues.
Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016.
Glaud, L. et autres. Grammaire essentielle du français A1/A2. Didier, 2015.
Grégoire, M. Grammaire progressive du français, niveau débutant. CLE International, 2013.
Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant. CLE International, 2018.
Miquel, C. Grammaire en dialogues. Niveau débutant. CLE International, 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: