Komputer w pracy filologa 09-KWPF-ILS-z-12
Obsługa podstawowych funkcji programu Word w zakresie edycji tekstu oraz kopiowania obcych treści
Obsługa podstawowych funkcji programu Power Point w zakresie przygotowywania zoptymalizowanej prezentacji wybranych treści
Obsługa podstawowych funkcji programu Excel w zakresie formuł i arkuszy kalkulacyjnych oraz wstawiania wykresów
Prawa autorskie i pokrewne a zawartość sieci www (omówienie podstawowych praw i obowiązków użytkowników Internetu; głównie na podstawie tzw. netykiety)
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student
potrafi sprawnie posługiwać się podstawowymi funkcjami programu Word w zakresie edycji tekstu oraz kopiowania obcych treści
potrafi sprawnie posługiwać się podstawowymi funkcjami programu Power Point w zakresie przygotowywania zoptymalizowanej prezentacji treści
potrafi sprawnie posługiwać się podstawowymi funkcjami programu Excel w zakresie formuł i arkuszy kalkulacyjnych oraz wstawiania wykresów
rozumie podstawowe pojęcia związane z prawem autorskim i z jego przestrzeganiem w Internecie i poza nim
Potrafi efektywnie i sprawnie działać w grupie podczas rozwiązywania kolejnych zadań praktycznych
Kryteria oceniania
4. Kryteria oceniania
5 znakomite przygotowanie do zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (bardzo dobrze zrobione zadania praktyczne, znakomite wykorzystanie zdobytej wiedzy o sieci www; nienaganna frekwencja na zajęciach)
4+ bardzo dobre przygotowanie do zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (bardzo dobrze zrobione zadania praktyczne z niewielkimi usterkami technicznymi, bardzo dobre wykorzystanie zdobytej wiedzy; dobra frekwencja na zajęciach)
4 dobre przygotowanie do zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (dobrze zrobione zadania praktyczne jednakże z usterkami technicznymi i błędami, dobre wykorzystanie zdobytej; dobra frekwencja na zajęciach)
3+ dostateczne przygotowanie do zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (akceptowalne zadania praktyczne jednakże z usterkami technicznymi, dobre wykorzystanie zdobytej wiedzy; dobra frekwencja na zajęciach)
3 podstawowe przygotowanie do zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (akceptowalne zadania praktyczne jednakże z licznymi usterkami technicznymi, dostateczne/podstawowe wykorzystanie zdobytej; dostateczna frekwencja na zajęciach)
2 brak podstawowego przygotowania do zajęć w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (brak odrobionych zadań praktycznych lub zadania z licznymi usterkami technicznymi, brak nawet podstawowego wykorzystania zdobytej wiedzy; frekwencja na zajęciach - opuszczona i nie usprawiedliwiona co najmniej 1/3 zajęć)
Literatura
Zalecana literatura
Goban-Klas, Tomasz (2009): Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa.
Grzenia, Jan (2006): Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa.
Pater-Ejgierd, Natalia (2010): Kultura wizualna a edukacja. Poznań.
Schanze, Helmut / Schwering, Gregor / Groscurth, Henning (2009): Grundkurs Meidenwissenschaft. Stuttgart.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: