Konwersatorium specjalizacyjne - glottodydaktyka 09-KSG-ILS_z-11
"Drogi odejścia od tradycji podawczej i prymatu sfery kognitywno poznawczej na rzecz holistycznego, partnerskiego podejścia w nauczaniu"Zajęcia zbudowane są z sekwencji warsztatowych, konserwatorium oraz prezentacji. Program zajęć obejmuje wybrane zagadnienia glottodydaktyczne: nauczanie otwarte, relacja dwupodmiotowa nauczyciel - uczeń, samoświadomość - autonomia, podejście holistyczne, personalizacja treści, zadania interakcyjne - poprawnościowe/ sprawnościowe, elementy metody komunikacyjnej - zadania z luką informacyjną, ogólna typologia osób uczących się - wybrane strategie uczenia się.
Literatura
Bimmel, P.; Rampillon, U. (2002): Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin: Langenscheidt Vopel, K. W. (2000): Gry i zabawy interakcyjne. Tom 1-4. Kielce: JednośćWicke, R.E. (1997): Aktive Schüler lernen besser. Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. München: Klett Edition DeutschWojtynek-Musik, K. (2001): Samopoznanie w procesie nauki języka obcego oraz propozycje ćwiczeń obcojęzycznych. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: