Kultura obszaru językowego 09-KOJ-FNG-22
Kultura ludowa obszaru językowego.
Mapa etnograficzna historycznej Grecji i Cypru. Ogólna charakterystyka regionów
Osiągnięcia naukowe Greków i wkład do światowej nauki.
Grecki folklor miejski.
Kultura grecka Greków wdiasporze.
Osiągnięcia Greków w dziedzinie muzyki.
Osiągnięcia Greków w dziedzinie kinematografii
Życie teatralne na Grecji i na W
Prasa w Grecji i na Cyprze.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student 1) opisuje elementy greckiej kultury ludowej i miejskiej, materialnej i duchowej w zakresie treści kształcenia, 2) opisuje regiony etnograficzne historycznej Grecji i Cypru, 3) wypowiada się merytorycznie na temat kultury i sztuki greckiej, 4) wyjaśnia, na czym polega wkład Greków w kulturę i naukę europejską i światową, 5) potrafi przygotować i przedstawić prezentację w zakresie objętym przedmiotem 6) poszerza kompetencje językowe (język grecki) w zakresie objętym przedmiotem.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach. Możliwe 2 nieobecności w semestrze. Testy cząstkowe. Wartość merytoryczna prezentacji. Zaliczenie pierwszego semestru na podstawie pracy pisemnej. Umiejętność zaprezentowania wiedzy nabytej w ramach przedmiotu oraz poziom tej wiedzy na egzaminie pisemnyj i ustnym.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Podstawowa:
L. Akritidis, P. Akritidis, Parlament Grecji, Warsyawa 1998.
G. Bernatowicz-Bierut, Droga Grecji, Hiszpanii i Portugalii do wspólnej Europy, Warszawa 1991.
Historia Grecji, Kraków 2006.
A. Brzeziński Andrzej, Grecja (z cyklu: Historia państw świata w XX wieku), Warszawa 2002.
R. Clogg, Historia Grecji nowożytnej, Warszawa 2006.
T. Czekalski, Grecja - poznajemy Unię Europejską, Łódź 2003
Dodatkowa:
Periodyki greckojęzyczne: „I Kathimetini”, „To Vima”, „Ta Nea”, anglojęzyczny tygodnik „Athens news”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: