Kultura i język - Hiszpania 09-KJH-ZU-11
1. Metodologia analizy dyskursu.
2. Elementy analizy słów piosenkarskich.
3. Podstawowe terminy dotyczące kulturoznawstwa.
4. Najważniejsze elementy teorii dotyczących studiów współczesnej muzyki ludowej, gender studies, nacjonalizmu, estetyki czy moralności.
5. Konkretni wykonawcy i nurty artystyczne współczesnej muzyki ludowej w Hiszpanii.
6. Elementy myśli, filozofii i literaturoznawstwa związane z utworami analizowanymi.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
1. Objaśnia metodologię analizy dyskursu.
2. Analizuje słów piosenkarskich biorąc pod uwagę ich stylu muzycznego oraz różnych teorii przedstawionych na zajęciach.
3. Posługuje się podstawowymi terminami dotyczącymi kulturoznawstwa.
4. Identyfikuje i charakteryzuje kulturoznawcze teorie dotyczące studiów współczesnej muzyki ludowej, gender studies, nacjonalizmu, estetyki czy moralności.
5. Identyfikuje określone teksty należące do skarbu współczesnej muzyki ludowej w Hiszpanii.
6. Rozpoznaje i charakteryzuje konkretnych wykonawców i nurty artystyczne współczesnej muzyki ludowej w Hiszpanii.
7. Rozpoznaje i charakteryzuje elementy myśli, filozofii i literaturoznawstwa związane z utworami analizowanymi.
8. Analizuje intertekstualność między tekstami piosenkarskimi współczesnej muzyki ludowej a twórczością literacką w języku hiszpańskiej
9. Szacuje otwartość na kultury obcojęzyczne oraz na kulturalną hybrydyzację.
Kryteria oceniania
1. Test pisemny (50%)
2. Prace pisemne (25%)
3. Dyskusja podczas konwersatorium (25%)
Literatura
1. Adell, Joan Elies. La música en la era electrónica. Lleida: Milenio, 1998.
2. Bennett, Tony (ed.). Rock and Popular Music: Politics, Policies, Institutions. Londyn: Routledge, 1993.
3. Butler, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. Nowy York: Routledge, 1991.
4. Frith, Simon & Andrew Goodwin (ed.). On Record: Rock, Pop, and the Written Word. Londyn: Routledge, 1990.
5. Langbaum, Robert. La poesía de la experiencia: El monólogo dramático en la tradición literaria moderna. Trad. de Julián Jiménez Heffernan. Granada: Comares, 1996.
6. Puig, L. & J. Talens. Las culturas del rock. Walencja: Pre-Textos, 1999.
7. Ricard, Bertrand. Rites, code et culture rock: Un art de vivre communautaire. Col. Logiques Sociales / Musiques et champ social. Paryż: L’Harmattan, 2000.
8. Sedgwick, Eve K. Epistemology of the Closet. Londyn: Harvester, 1991.
9. Shuker, Roy. Understanding Popular Music. Londyn: Routledge, 1994.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: