Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński III 09-KATHISP-34
1. Specyficzne i konkretne informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich
2. Język dotyczący tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze
3. złożone struktury syntaktyczne
4. odmiany czasowników w trybie warunkowym i łączącym
5. nieoficjalna odmiana języka katalońskiego, a także najbardziej popularne wyrażenia idiomatyczne
6. sformułowania w tekstach dotyczących ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne)
7. ważne aspekty wymowy i prozodii w języku katalońskim
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. formułuje i rozumie zdania w języku katalońskim na poziomie ALTE B1, czyli Threshold level)
2. objaśnia i charakteryzuje specyficzne i konkretne informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich
3. rozpoznaje najważniejsze treści i intencje dotyczące tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), ściśle związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze
4. identyfikuje złożone struktury syntaktyczne
5. odmienia czasowniki w trybie warunkowym i łączącym
6. identyfikuje nieoficjalną odmianę języka katalońskiego stosownie do sytuacji, a także rozpoznaje najbardziej popularne wyrażenia idiomatyczne
7. formułuje i rozpoznaje teksty dotyczące ważnych dziedzin życia w Krajach Katalońskich (np. podania, listy instytucjonalne)
8. wymienia i identyfikuje ważne aspekty wymowy i prozodii w języku katalońskim
Kryteria oceniania
Formy oceny:
- Test pisemny (60%)
- Praca domowa (20%)
- Dyskusja podczas ćwiczeń (20%)
Obecność:
- Obowiązkowa
- Możliwe 2 nieobecności bez usprawiedliwienia
- Każda nieobecność nieusprawiedliwiona oznaczać będzie dodatkową pracę domową
Literatura
ABELLÓ, Xavier & Judith RODRÍGUEZ (2007). Llengua Catalana. Elemental 1. Barcelona: Barcanova.
― (2007). Llengua Catalana. Elemental 2. Barcelona: Barcanova.
AD (2008). Parla.cat. [On-line] IRL
BASTONS, Núria, Cristina BERNADÓ & Llorenç COMAJOAN (2011). Gramàtica pràctica del català. Barcelona: Teide.
CLUA, Maria Jesús & alii (2004). Curs de llengua catalana. Nivell elemental 1. Barcelona: Castellnou.
― (2004). Curs de llengua catalana. Nivell elemental 2. Barcelona: Castellnou.
MAS, Marta & Albert VILAGRASA (2007). Veus 2. Curs de català: Llibre de l’alumne. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat
ROIG, Núria, Marta PADRÓS & Marta CAMPS (2007). Passos 2. Nivell elemental. Barcelona: Octaedro.
XURIGUERA, J. Baptista (1998). Els verbs catalans conjugats. Barcelona: Claret.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: