Kulturoznawstwo angielskiego obszaru językowego 09-KAOJE-ILS-12
Opis treści kształcenia:
Wprowadzenie podstawowych zagadnień
Naród i regiony
Praca , edukacja, formy spędzania wolnego czasu
Role społeczne, płeć, rodzina
Młodzi ludzie i subkultury
Klasa społeczna i polityka
Wieloetniczność: religie i dziedzictwo
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Definiuje podstawowe pojęcia z danej dziedziny
Charakteryzuje podstawowe zjawiska kulturowe dla angielskiego obszaru językowego
Interpretuje teksty kulturowe będąc świadomym wpływu własnej kultury na ich interpretację
Porównuje zjawiska i teksty kulturowe
Jest świadomy różnic kulturowych i ich wpływu na odbiór obcej kultury
Aktywnie uczestniczy w dyskusjach przedstawiając swoje opinie i poglądy
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
Przygotowanie pracy projektowej w wyznaczonym terminie (forma pracy i tematy są uzgadniane ze studentami, może to być praca pisemna, prezentacja, lub inna forma, np. filmik) - na ocenę (od zal. do celujący)
Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru z jedną możliwością poprawiania - na ocenę
Yadania domowe lub krótkie kartkówki, np. ze słówek, które pomagają studentom na bieżąco powtarzać materiał - na zaliczenie (zal.)
Aktywność na zajęciach - student zbiera plusy
Jeżeli student ma 100% obecności, wykonał wszystkie zadania domowe, był aktywny na zajęciach oraz uzyskał ocenę celującą z pracy projektowej, ocena z kolokwium zostaje podniesiona o jedną ocenę w górę.
Literatura
Oakland, J. (2011) British Civilization. An introduction. London: Routledge.
Storry, M., Childs, P. (2002) British cultural identities. London: Routledge.
artykuły z prasy fachowej, artykuły z prasy brytyjskiej, inne teksty autentyczne, fragmenty filmów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: