Kulturoznawstwo angielskiego obszaru językowego 09-KAOJE-ILS-11
Wielka Brytania:
Naród i regiony
Praca , edukacja, formy spędzania wolnego czasu
Role społeczne, płeć, rodzina
Młodzi ludzie i subkultury
Klasa społeczna i polityka
Wieloetniczność: religie i dziedzictwo
Stany Zjednoczone:
Regiony
Rys historyczny
Społeczeństwo
Regionalizm
Urbanizacja
Kultura i media
Ikony Ameryki
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
definiuje podstawowe pojęcia z danej dziedziny
Charakteryzuje podstawowe zjawiska kulturowe dla angielskiego obszaru językowego
interpretuje teksty kulturowe będąc świadomym wpływu własnej kultury na ich interpretację
porównuje zjawiska i teksty kulturowe
jest świadomy specyfiki lingwistyki stosowanej w relacji do nauki o kulturze danego obszaru językowego
potrafi przygotować i przedstawić wybrane przez siebie zagadnienie kulturowe z danego obszaru językowego
Kryteria oceniania
W ocenie końcowej bierze się pod uwagę pracę projektową – 35% oceny końcowej i 65% oceny uzyskanej z egzaminu.
5 - 100% - 92% punktów , znakomite po sługiwanie się językiem, znakomite umiejętności i kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób problemowy, dogłębna analiza tematu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, pełna bibliografia, równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, oryginalne i przemyślane wykorzystanie materiałów oraz wyraźny zamysł w organizowaniu treści, prowadzący do wniosków lub pytań, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji.
4,5 - 91,9-84% punktów, bardzo dobre po sługiwanie się językiem, bardzo dobre umiejętności i kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób problemowy wraz z analizą tematu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, bibliografia, równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji.
4 - 83,9-76% punktów dobre po sługiwanie się językiem, dobre umiejętności i kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób problemowy, z próbą analiza tematu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, bibliografia, w miarę równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji.
3,5 - 75,9-68% punktów zadowalające po sługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikację, zadowalające kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób bardziej opisowy niż problemowy, powierzchowne zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą rodzimą a obcą, bibliografia, w miarę równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji.
3,0 - 67,9-60% punktów zadowalające po sługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację, zadowalające kompetencje analizy zjawisk kulturowych; oraz wiedza na temat danego obszaru językowego przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób wyłącznie opisowy z perspektywy etnocentrycznej, bibliografia, w miarę równe zaangażowanie wszystkich studentów z grupy w pokaz prezentacji, dotrzymanie terminu realizacji prezentacji.
2,0 - 59,9-0% punktów niezadowalające posługiwanie się językiem, nie zadawalające umiejętności i kompetencje, komunikacja bardzo utrudniona, czasami wręcz niemożliwa, niezadowalające kompetencje analizy zjawisk kulturowych oraz wiedza na temat danego obszaru językowego; przy ocenie prezentacji: przedstawienie zagadnienia w sposób chaotyczny, brak bibliografii, nierówne zaangażowanie studentów z grupy, w tym wyraźne zaangażowanie jednego studenta w pokaz prezentacji, nieotrzymanie terminu realizacji prezentacji.
0-59,9% - ocena niedostateczna
60-67,9% - ocena dostateczna
68-75,9% - ocena dostateczna plus
76-83,9% - ocena dobra
84 -91,9% - ocena dobra plus
92-100% - ocena bardzo dobra
Literatura
1. Oakland, J. (2011) British Civilization. An introduction. London: Routledge.
2. Storry, M., Childs, P. (2002) British cultural identities. London: Routledge.
3. Mauk, D., Oakland, J. (2009) American Civilization. An introduction. London: Routledge.
4. Campbell, N., Kean, A. (2011) American cultural studies. London: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: