P5 Język specjalistyczny: ekonomia/gospodarka 09-JSeg-DL11
Gatunki tekstów w obiegu ekonomicznym/gospodarczym
Terminologia z zakresu ekonomii/gospodarki
Analiza tekstów specjalistycznych z zakresu ekonomii/gospodarki
Tłumaczenie tekstów o tematyce ekonomicznej/gospodarczej
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka orientuje się w terminologii z zakresu języka specjalistycznego.
Umiejętnie stosuje terminologię w celach analitycznych na zajęciach oraz w kontaktach z ekspertami z danej dziedziny.
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie języka specjalistycznego.
Na podstawie zdobytej wiedzy rozpoznaje i ocenia zjawiska w danym zakresie, przy czym wskazuje na zróżnicowaną naturę języka.
Zna podstawowe metody badawcze i interpretacyjne mające zastosowanie do tekstów użytkowych z danego zakresu.
Potrafi samodzielnie, analitycznie interpretować teksty użytkowe z danego zakresu.
Ma świadomość konieczności ciągłej aktualizacji posiadanej wiedzy i umiejętności w kontekście wykonywanego zawodu.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne;
Analiza oraz tłumaczenie tekstów specjalistycznych
Ocena tłumaczenia, wskazanie błędów językowych, merytorycznych
Ocenianie podczas dyskusji
Ocena aktywności studenta podczas zajęć
60-70% - dst
71-75% - dst+
76-84% - db
85-90% - db+
91-100% - bdb
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
‒ Arntz, Reiner/Picht, Heribert/Mayer, Felix (2004): Einführung in die Terminologiearbeit. Hildesheim/Zürich/New York: Georg Olms Verlag;
‒ Fluck, Hans-Rüdiger (1996): Fachsprachen. Einführung und Bibliographie. Tübingen/Basel: A. Francke Verlag;
‒ Roelcke, Thorsten (2005): Fachsprachen. Berlin: Erich Schmidt Verlag
‒ materiały źródłowe dobrane przez prowadzącego zajęcia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: