Drugi język skandynawski - lektorat 09-JSKAND-12
Nabycie przez studentów umiejętności komunikacyjnych związanych z rozumieniem tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w drugim języku skandynawskim, w oparciu o wcześniejszą znajomość języka wiodącego
Przekazanie wiedzy z zakresu istotnych różnic fonologicznych, morfologicznych, składniowych i leksykalnych między językami skandynawskimi
Przygotowanie studentów do samodzielnego korzystania z materiałów źródłowych i tekstów akademickich w drugim języku skandynawskim, czytanych w ramach seminariów przedmiotowych i magisterskich oraz w procesie tworzenia pracy magisterskiej
Przekazanie podstawowej wiedzy o drugim kraju skandynawskim, przede wszystkim w zakresie kultury życia codziennego z uwzględnieniem podobieństw i różnic pomiędzy krajami skandynawskimi.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Literatura
Att förstå varandra i Norden – språkråd till nordbor i nordisk samarbete. 2002. Nordisk språkråd (wydanie internetowe www.nordisk-sprakrad.no)
Lindgren, B.; Bruland, S.H.; Karker, A.; Løland, S. (1994). Norstedts skandinaviska ordbok.
Stockholm: Norstedts.
Christensen, Robert Zola. 1999. Dansk grammatik for svenskere. Lund: Studentlitteratur.
Cramer, Jens; Larsen, Erik Vive. 1999. Dansk som nabosprog. Dansk grammatik for
svensktalende. Aaarhus Universitetsforlag.
Tessmer, Henrik. 2009. Dansk for svenskere. Handelshøjskolens forlag.
Thorborg, Lisbet. 2003. Dansk udtale. Øvebog. Forlaget Synope.
Althén, A. (2011). Lytt! Lytteøvinger på enkel norsk, Bergen: Fagbokforlaget
Ellingsen, E. and K. M. Doland. (2008). Her på berget. Oslo: Cappelen
Fjeldstad, Anton; Hervold, Kari 1989. Norsk for svensker. Lund: Studentlitteratur
Garczyńska, H. (2009). Troll 1. Język norweski: teoria i praktyka. Poziom podstawowy. Gdańsk: słowo /obraz terytoria.
Garczyńska, H. (2009). Troll 2. Język norweski: teoria i praktyka. Poziom średnio zaawansowany. Gdańsk:słowo / obraz terytoria
Høberg E., (2012). Håndbok i grammatikk og språkbruk, Bergen: Fagbokforlaget
Schjerven, P.W; Westgaard, K.; Bolstad, H.; Snekkevåg, M.L.; Solheim, E.: Torkelsen, F.S. (2005). Typisk norsk. Lysaker: Dinamo Forlag.
Nilsen, H. Norsk for danskere: http://www.h-nilsen.dk/om-det-norske-sprog/ (dostęp: 21.02.20)
Althén, A., Ballardini, K., Stjärnlöf, S., Viberg, Å. (2012). Mål 1 (lärobok). Stockholm: Natur & Kultur.
Bergman, G. (1971). Likt och olikt i de skandinaviska språken. Stockholm: Föreningen Norden
Fasth, C., Kannermark, A. (2003). Text i fokus 1. Lund: Folkuniversitetets förlag.
Fasth, C., Kannermark, A. (2003). Text i fokus 2. Lund: Folkuniversitetets förlag.
Gentzel, G., Mathlein, M., Trevisani, M. (2000). TESTA LÄS OCH HÖR. Stockholm: Bonniers.
Jönsson, E. (2008). Lyssna på svenska. Hörförståelseövningar för sfi. Malmö: Gleerups Utbildning AB.
Andersson, L-G. (2000). Vi säger så. Stockholm: Norstedts Ordbok.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: