Język rosyjski w biznesie 09-JRB-12
Komunikacja międzyludzka. Formy werbalne. Rozpoczynanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy. Sygnalizowanie niezrozumienia.
Poszukiwanie pracy. Wymagania pracodawcy, oczekiwania pracownika, formy zatrudnienia i czas pracy.
CV i list motywacyjny.
Aplikacja i rekrutacja, „łowcy głów” – wyszukiwanie pracowników. Rozmowa kwalifikacyjna.
Miejsce pracy. Cechy pracownika, stanowisko, zakres obowiązków, atuty, kompetencje, predyspozycje, wymagania.
Portret firmy. Prezentacja struktury firmy (dyrekcja, zarząd, walne zebranie, rada nadzorcza, działy, skład osobowy),
Firma. Formy prawne. Rodzaje działalności gospodarczej. Spółki akcyjne, towarzystwa ubezpieczeniowe, stowarzyszenia.
Banki i ich rodzaje. Sfery działalności bankowej. Operacje bankowe, pożyczki, stopy, kredyty, depozyty. Prezentacja wybranego banku działającego na rynku polskim i rosyjskim.
Służbowe i prywatne rozmowy telefoniczne. Zaznajomienie ze specyfiką korespondencji służbowej (listownej i e-mailowej).
Narzędzia komunikacji: papierowe, elektroniczne, portale społecznościowe, czat, telefon.
Marka handlowa, produkt. Reklamowanie produktów i usług. Przygotowywanie kampanii reklamowej. Prezentacja – techniki, styl wypowiedzi formalny i nieformalny.
Własna firma. Zakładanie firmy. Statut. Biznes plan.
Komunikacja międzyludzka. Formy werbalne. Rozpoczynanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy. Sygnalizowanie niezrozumienia.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:
wykazuje się umiejętnościami językowymi właściwymi dla studiowanej specjalności zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu co najmniej B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Potrafi formułować wypowiedzi pisemne oraz refleksyjnie się do nich odnosić, a także modyfikować pod kontrolą wykładowcy
potrafi w języku rosyjskim wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań;
potrafi skutecznie porozumiewać się w sprawach zawodowych oraz potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
potrafi w rosyjskim języku biznesu formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałej aktualizacji w kontekście wykonywanego zawodu
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
- pozytywne oceny z testów i kolokwiów (student ma prawo do poprawy ocen z testów)
SKALA OCEN:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Bazvanova T.N., Biznes-korrespondencja: posobie po obuczeniu, Moskwa 2000.
Bondar Natalia, Chwatow Sergiusz, Бизнес-контакт, Warszawa 2010.
Choreva-Kucharska M., Język rosyjski. Rozmawiaj na każdy temat. Repertorium tematyczno-leksykalne, Poznań 2005.
Fast L, Zwolińska M., Biznesmeni mówią po rosyjsku, Warszawa 2003.
Kuca Z., Język rosyjski w biznesie, Warszawa 2007.
Murska I., Ten N., Rosyjski język biznesu. Katowice 1992.
Siskind J., Russkij jazyk w biznesie, Warszawa 2010.
Świrepo L., Rosyjska korespondencja handlowa, Warszawa 1997.
Żurawlewa L.S., Isajew N. P.i inni, Тестовый практикум по русскому языку делового общения, Moskwa 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: