Język obcy 09-JOJU-12
Przykładowe treści dla przedmiotu:
Pisanie listów – np. z prośbą o informację / udzielających informacji wyrażających opinię / aplikujących o pracę czy stypendium
Czytanie krytyczne tekstów o charakterze naukowym i popularnonaukowym
Ćwiczenia rozwijające słownictwo (słowa często mylone, słownictwo w analizowanych tekstach)
Rozwijanie umiejętności konstruowania spójnych akapitów
Wybrane zagadnienia interpunkcji angielskiej
Academic English – zasady sporządzania bibliografii i cytowania
Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu (m.in. TED talks)
Dyskusje na tematy związane z czytanymi wspólnie tekstami
Rozpoznawanie błędów w argumentacji i błędów poznawczych, rozwijanie umiejętności niepoddawania się manipulacji
Remedialna gramatyka (przykładowe treści: zdania tzw. względne, defining/ non-defining relative clauses; reported speech; linkers in academic writing; mixed conditionals)
Indywidualne prezentacje studentów
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka:
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym;
Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty o charakterze naukowym i popularnonaukowym;
Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty typu akademickiego oraz różne rodzaje listów;
Rozumie większość rodzajów języka mówionego;
Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów;
Współpracuje w ramach grupy wykazując otwartość i tolerancyjność wobec opinii innych osób, słucha krytyki oraz jest gotów do postrzegania i akceptacji różnorodności językowej i kulturowej ludzkości;
Potrafi rozpoznać błędy w argumentacji i poznawcze oraz stara się przeciwdziałać manipulacji językowej
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Esej
Prezentacja multimedialna
Ocena pracy na zajęciach
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
• Paul Roberts: How to Say Nothing in 500 Words.
• Lewis Wolpert: The Medawar Lecture – Is science dangerous?
• Daniel Kahneman: Thinking, Fast and Slow. (wybrane fragmenty)
• Richard H. Thaler: Nudge. Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness. (wybrane fragmenty)
• Nassim Nicholas Taleb: The Black Swan. (wybrane fragmenty)
• Virginia Evans: Successful Writing – Proficiency. Express Publishing 1998/2006. (wybrane fragmenty)
• Robin MacPherson: English for Writers and Translators. PWN 2006. (wybrane fragmenty)
• Paweł Scheffler: Gramatyka języka angielskiego w zdaniach do tłumaczenia. Altravox Press 1996. (wybrane fragmenty)
• Inne teksty stosownie do potrzeb i zainteresowań studentów
• Wybrane wykłady w ramach TED Talks
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: