Język obcy 09-JOJAP-14
Przykładowe tematy:
Materiał leksykalny: słownictwo dotyczące pracy i rodziny, przymiotniki związane z opisem osobowości; dzieciństwo; czas; miłość i związki.
Idiomy z wyrazem time. Słowotwórstwo – rzeczowniki abstrakcyjne od rzeczowników, przymiotników i czasowników.
Gramatyka: zaimki; składnia have; wskaźniki dyskursu – wyrazy łączące; czasy przeszłe; wyrażanie dystansu w stosunku do przedstawianych treści (distancing).
Teksty – zakres tematyczny: praca; rodzina
Pisanie: analiza listu motywacyjnego; zwroty i wyrażenia użyteczne przy konstruowaniu takiego listu.
Wymowa: związki między głoskami a odpowiadającymi im literami.
Dyskusje w grupach na tematy związane z rodziną i pracą.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym
Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty z różnych dziedzin
Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty w odpowiednim stylu i rejestrze
Rozumie większość rodzajów języka mówionego
Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów
Potrafi planować, organizować i prezentować wystąpienia ustne samodzielnie i w grupie oraz uczestniczyć w debacie na zadany temat w języku angielskim, korzystając z różnych technik i narzędzi multimedialnych oraz wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne;
Esej;
Ocena pracy na zajęciach
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza i umiejętności, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
• Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig New English File Advanced. Oxford University Press
• Michael Vince Language Practice for Advanced. Macmillan
• Wielki słownik angielsko-polski. Oxford University Press/PWN
• Wielki słownik angielsko-polski. Oxford University Press/PWN
• Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Oxford University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: