Język i kultura IV - zintegrowane sprawności językowe: francuski 09-JK4F-5L-44
-tematyka i słownictwo dotyczące społeczeństw francuskiego/frankofońskich: pracy, solidarności, dyskryminacji, polityki, nauki, prasy, mediów
-programy radiowe lub audiowizualne w języku standardowym, o normalnym rytmie wymowy, bez akcentu (reportaże, wywiady, film itp. lub ich fragmenty), zawierające informacje i opinie
-teksty pisane o średniej długości, niezbyt wyspecjalizowane (fragmenty powieści lub esejów, artykułów prasowych)
-sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii własnych i innych osób, uzasadnianie swojego wyboru, określanie swojego stanowiska
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
-umiejętnie korzysta ze środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych) określonych dla poziomu B1 ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na wybrany temat; przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez innych
-tworzy wypowiedzi ustne i przede wszystkim pisemne: szczegółowy opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawia wydarzenia z przeszłości, uwzględniając kolejność wydarzeń, opinii, uzasadnia swój wybór, określa swoje stanowisko
-rozumie postawę wyrażoną w wypowiedzi ustnej /pisemnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi opartej na wiedzy (językowej/kulturowej) na określony temat
przetwarza tekst ustnie /pisemnie, stosując środki językowe odpowiednie do wyrażenia oceny sytuacji, problematyki
-analizuje strukturę tekstu, pisze jasno ustrukturyzowane teksty: opisy szczegółowe, recenzje filmowe /wydarzeń kulturalnych
-analizuje i pisze listy, w których wyraża różne uczucia, stopniując ich intensywność
-analizuje i poddaje krytyce teksty, pisze raport (dot. tekstu albo wydarzenia), streszcza teksty
-analizuje i pisze krótkie teksty argumentacyjne
prawidłowo ocenia swoje umiejętności i podejmuje samodzielną pracę nad językiem; korzysta ze źródeł bibliograficznych
-stosuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne; potrafi pracować w grupie
Kryteria oceniania
Metody:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Test
Projekt
Kryteria:
-bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
-dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
-dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
-dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
-dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
-niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Dufief, A.-S. S’exprimer avec logique. Hatier. 2004.
• Niquet, G. Du paragraphe à l’essai. Hatier. 1998.
• Seria: Vocabulaire progressif. CLE International.
• Wybrane aktualne artykuły prasowe i programy radiowe, telewizyjne i internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: