Język i kultura IV - zintegrowane sprawności językowe: angielski 09-JK4A-5L-44
-Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: kwestie związane z działalnością charytatywną, turystyką, przestępstwami i oszustwami finansowymi w krajach angielskiego obszaru językowego
-Formy pisemne: rozprawka (for and against)
-Wymowa: kontury intonacyjne zdania twierdzącego i pytającego, akcent zdaniowy, formy mocne
-Praca z materiałami autentycznymi (BBC, NPR, literatura anglojęzyczna związana z tematyką frankofońską) i preparowanymi oraz z materiałami multimedialnymi w określonym zakresie tematycznym
-Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych typowych dla krajów anglojęzycznych
-Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
-Blog jako pisemna forma wypowiedzi w języku angielskim
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
-Prowadzi rozmowę na tematy z życia codziennego i zawodowego w krajach anglojęzycznych
-Opisuje sytuacje w ramach wyznaczonego zakresu tematycznego w rozmowie i w formie pisemnej z zachowaniem poprawności gramatycznej i leksykalnej
-Poprawnie opisuje inicjatywy społeczne, krajobraz, bezpieczeństwo finansowe, interakcje kulturowe typowe dla krajów anglojęzycznych
-Formułuje i uzasadnia swoją opinię na zadane tematy oraz zdaje relacje z bieżących wydarzeń w USA i UK
-Rozróżnia i realizuje formy mocne, kontury intonacyjne zdania twierdzącego i pytającego
-Pisze rozprawkę (for and against) zgodnie ze standardami języka akademickiego
-Rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w mowie i w piśmie
-Opracowuje i przedstawia efekty własnych dociekań
-Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty o tematyce ogólnej, teksty literackie i dziennikarskie
-Rozumie autentyczne wypowiedzi ustne
Kryteria oceniania
Metody:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Test
Praca pisemna
Kryteria:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ Writing essays. Dorothy Zemach, Lisa Rumisek. Macmillan 2011.
‒ New FCE Testbuilder. Mark Harrison. Macmillan 2010.
‒ Grammar and Vocabulary for Advanced with answers. Martin Hewings, Simon Haines. CUP 2016.
‒ English Vocabulary in Use Upper-Intermediate, 2nd Edition. CUP 2006.
‒ Academic Vocabulary in Use Edition with Answers. Michael McCarthy. CUP 2008.
‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: