Język i kultura III - zintegrowane sprawności językowe: włoski 09-JK3W-4LF-34
Słownictwo z zakresu różnych dziedzin życia codziennego i społecznego m.in. rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, dieta.
Struktury gramatyczne określone dla poziomu B1+/B2 ESOKJ dla języka włoskiego.
Typy tekstów: artykuły, opowiadania, wywiady, horoskopy, teksty z czasopism.
Zakresy tematyczne dla wypowiedzi ustnych: rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, odżywianie.
Redagowanie opowiadania w czasie przeszłym, opis wydarzenia artystycznego, biografia sławnej osoby, uzasadnienie swojej opinii.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Posiada wiedzę z zakresu podstawowych środków językowych języka włoskiego - zarówno tych leksykalnych, jak i gramatycznych, ortograficznych, fonetycznych zdefiniowanych przez ESOKJ dla B1.
Posługuje się nabytymi wcześniej podstawowymi środkami językowymi i dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji, ale również w sytuacjach wychodzących poza życie codzienne, jeśli rozmówca mówi w sposób wyraźny.
Stosuje bez większych potknięć nabyte wcześniej słownictwo, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne.
Posługuje się słownictwem z zakresu podstawowych dziedzin życia codziennego wyszczególnionych w treściach kształcenia, ale również słownictwem z dziedzin życia, które są mu bliskie, m.in. rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, odżywianie, potrafi się porozumiewać w coraz bardziej rozbudowanych sytuacjach komunikacyjnych.
Rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, ale związane z dziedzinami życia, które mu są bliskie, m.in. rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, odżywianie.
Formułuje coraz dłuższe wypowiedzi ustne w zakresie ciągu zwrotów, zdań, wypowiedzi dotyczących podstawowych dziedzin życia codziennego i dziedzin, które są mu bliskie, m.in. rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, odżywianie.
Rozumie coraz dłuższe teksty pisane dotyczące życia codziennego oraz dziedzin życia, które są mu bliskie, m.in. rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, odżywianie.
Redaguje teksty składające się z coraz bardziej złożonych wyrażeń, zdań, by opisać sytuacje związane z życiem codziennym oraz z dziedzinami życia, które są mu bliskie, m.in. rodzina, rola kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, problemy demograficzne, przesądy, kuchnia, odżywianie.
Potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę.
Potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka włoskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny i ustny. Kolokwium pisemne. Test. Projekt.
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Anzivino F., D'Angelo K., 2009, Ci vuole orecchio 2, Firenze: Alma Edizioni
• Cozzi N., Federico F., Tancorre A., 2006, Caffè Italia 2, Recanati: ELI Edizioni
• La Grassa M., 2013, L’Italiano all’università 2, (unità 3-6), Roma: Edilingua
• Latino A., Muscolino M., 2007, Gramatyka włoska dla wszystkich, Roma: Edilingua/ Nowela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: