Język i kultura III - zintegrowane sprawności językowe: angielski 09-JK3A-4L-34
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: trudne sytuacje, kultura i pop kultura, problemy społeczno-polityczne krajów angielskiego obszaru językowego
2/ Formy pisemne: akapit (description, process)
3/ Wymowa: długie i krótkie samogłoski, dźwięczność, akcent wyrazowy i zdaniowy
4/ Praca z materiałami autentycznymi (BBC, NPR, Radio America, itp.) i preparowanymi oraz z materiałami multimedialnymi w określonym zakresie tematycznym
5/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych typowych dla krajów angielskiego obszaru językowego
6/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
1/ Inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne
2/ Opisuje zdarzenia codzienne w rozmowie i w formie pisemnej z zachowaniem poprawności gramatycznej i leksykalnej
3/ Poprawnie opisuje trudne sytuacje i towarzyszące im emocje, dzieła sztuki i elementy kultury współczesnej oraz zjawiska społeczno-polityczne
4/ Formułuje i uzasadnia swoją opinię na zadane tematy
5/ Rozróżnia i realizuje wybrane głoski oraz akcent wyrazowy i zdaniowy, potrafi odczytać zapis fonetyczny
6/ Pisze akapit (description, process) zgodnie ze standardami języka akademickiego
7/ Rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w mowie i w piśmie
8/ Opracowuje i przedstawia efekty własnych dociekań
9/ Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty o tematyce ogólnej
10/ Rozumie wyraźne wypowiedzi ustne tego rodzaju, jeśli podane są w standardowej wymowie; potrafi prosić o wyjaśnienia i skomentować wypowiedź
Kryteria oceniania
1/ Test
2/ Ocena ciągła
3/ Praca pisemna
Literatura
1/ Cambridge Vocabulary for First Certificate. Matthews Laura, Thomas Barbara. CUP 2007.
2/ Improve your skills for First (FCE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Macmillan 2014.
3/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
4/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: